Klacht: Taxi moeten nemen door defecte trein

op 18 juni 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen donderdag 26 april 2018 wilde ik de trein van 09.07 uur nemen van Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal. Om vervolgens vanaf Rotterdam Centraal de Thalys van 09.58 uur te nemen naar Paris Nord.
Om 09.07 uur ging de trein vanaf Den Haag Centraal niet rijden. een minuut later werd er omgeroepen waarom; er was een defecte trein tussen Delft en Schiedam. De trein van 09.17 uur reed ook niet.
Aan de conducteur gevraagd of een taxi nemen een optie was en ze raadde me dat zeer aan. Die genomen en om 09.51 uur arriveerde ik op Rotterdam Centraal. Daar gelukkig de Thalys gehaald en die reed precies om 09.58 uur weg.
Taxikosten Den Haag Centraal naar Rotterdam Centraal Euro 72,-
Telefonisch na de reis m’n verhaal gedaan en de medewerkster adviseerde me dit per e-mail te doen.
Dit gedaan en via e-mail kreeg ik als antwoord dit per brief te doen en de taxirekening mee te sturen.
Ongeveer een maand later via e-mail bericht gekregen en afwijzing van de declaratie. Met als melding: NS is niet aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van uitval, gemiste aansluitingen en vertraging.
Maar wat had ik dan moeten doen? Via Gouda? Dan had ik de Thalys niet gehaald en een nieuwe boeking moeten maken. Wie betaalt die kosten? En had ik die dag dan nog in Parijs kunnen komen?
Mijn vertrouwen in de NS is VOLLEDIG verdwenen!
Schande!

Terugbetaling van de gemaakte taxikosten

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Reactie van de melder van de klacht Silver Cloud

2 jaren geleden - Heb bericht gekregen dat NS deze klacht niet in behandeling neemt. Conclusie: onbetrouwbaar en zeer slechte service!

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Silver Cloud