Klacht: Tas vergeten en ongeïnteresseerde chauffeur

op 07 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen week vergat mijn vrouw haar tas in de bus van Maastricht naar Mheer. Met veel moeite konden we Arriva bereiken. De dame aan de telefoon gaf aan dat we binnen 7 dagen bericht zouden krijgen. De tas bevatte pasooorten, pinpassen rijbewijs en autopapieren, Bovendien waren we in Zuid Limburg op vakantie dus hadden we de spullen dringend nodig. Dankzij een oplettende medereiziger, die de tas heeft meegenomen, kregen we de tas snel weer terug. De chauffeur, aan wie de gevonden tas werd gemeld was volstrekt niet geïnteresseerd en wilde er niets mee. Tot op heden hebben we van Arriva nog niets gehoord. De houding van de dame die we via de telefoon van Arriva spraken, alsmede de slechte bereikbaarheid en het gebrek aan hulp is beneden alle peil. We verwachten in een dergelijk geval geval snelle actie van Arriva. Uiterst teleurstellend. Graag vernemen we dus reactie hierop.

Ik verwacht van Arriva in een dergerlijk geval medewerking en het nemen van de moeite om iemand te helpen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht haoos

6 maanden geleden - Nog steeds geen reactie van Arriva ontvangen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste haoos, Wat balen dat je vrouw haar tas was vergeten in de bus. Gelukkig hebben jullie de tas weer terug. Begrijp ik goed dat de reiziger die de tas had gevonden deze aan de chauffeur had gegeven en dat deze chauffeur de tas niet wilde aannemen? Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht haoos

6 maanden geleden - Dat Klopt inderdaad.

Reactie van de melder van de klacht haoos

6 maanden geleden - Bovendien ben ik teleurgesteld in het gebrek aan actie van Arriva.

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste haoos, Dat is vreemd. Wij van de klantenservice en webcareteam kunnen helaas niets anders doen dan aangeven dat je het contactformulier op onze website kunt invullen. Als de tas dan is gevonden nemen wij zo snel mogelijk contact op. Kun je me aangeven in welk lijnnummer de chauffeur reed? En waar en hoe laat dit was? Dan kan met de betreffende chauffeur hoor en wederhoor worden toegepast. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht haoos

6 maanden geleden - Het betreft lijn 57 van Maastricht naar Mheer. Vertrek uit Maastricht ongeveer 15:45. In Mheer stapten wij uit en ging de bus weer terug. De eerste nieuwe passagier vond de tas en gaf dat aan bij de chauffeur. Deze was niet geïnteresseerd.

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Haoos, Kun je me ook nog de exacte dag doorgeven dat zij het verloren is. Dan weten we zeker dat we het met de juiste chauffeur bespreken. Alvast bedankt. met vriendelijk groet, ^SH Webcareteam Arriva

6 maanden geleden - Woensdag 29 maart

Arriva

Heeft op 09 april 2017 om 10:26 geantwoord

Beste Haoos,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb je bericht doorgestuurd zodat dit besproken kan worden met de chauffeur. Ik ben blij dat de tas snel terecht was.

Ik wil je bedanken voor het delen van je ervaring. Met je reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^SM
Webcareteam Arriva

Heeft op 09 april 2017 om 11:38 geantwoord

Ik verbaas mij nog steeds over het gebrek aan actie van Arriva naar aanleiding van mijn telelefoontje over het verlies van de tas. Gezien de inhoud had ik een actievere rol verwacht. Waarom is er geen contact opgenomen met de betreffende bus? Iedere bus heeft verbinding met de centrale. Is dit het beleid van Arriva? Niets doen? Is dit klantenservice?

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Haoos, Alle meldingen van verloren goederen komen terecht bij de Arriva stores of OV servicepunten in de betreffende regio. Daar worden ook de gevonden voorwerpen naartoe gebracht door onze medewerkers. Als een voorwerp gevonden wordt nemen wij contact op met de eigenaar. Met vriendelijke groet, ^SM Webcareteam Arriva.

Alle klachten die gemeld zijn door haoos