Klacht: tarief wijziging

op 06 oktober 2016 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

ik heb 4 tickets geboekt op 4 oktober 2016 (rond 18.00 u ) naar Barcelona. Totaal prijs per ticket € 131,86 en € 29,50 boekingskosten totaal voor 4 tickets. Ik krijg de volgende middag (16.52 u )een mail van vliegtickets dat de tarieven gewijzigd zijn en de mededeling dat ik € 265,00 per persoon moet bij betalen, waarbij men verwijst naar de algemene voorwaarden die vliegtickets hanteert.(deze heb ik niet en ook niet gecontroleerd). Wij moeten deze avondvlucht hebben dus heb geen andere keuze dan € 1.060,00 bij te betalen. het komt er eigenlijk op neer dat als je geboekt hebt bij Vliegtickets.nl men 24 uur de tijd heeft om belachelijke tarief verhogingen door te voeren, en in ons geval moeten we deze vlucht hebben dus men kan vragen wat ze wil.

ik ben eigenlijk pas tevreden als we voor het oorspronkelijke bedrag gebruik kunnen maken van deze vlucht.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar vliegtickets.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 07 oktober 2016 om 11:29 geantwoord

Wij vinden het buitengewoon spijtig te vernemen dat de luchtvaartmaatschappij uw reserveringsopdracht niet kon bevestigen.

Het online boekingsproces is een aaneenschakeling van verschillende systemen. Op een aantal van deze systemen hebben wij geen directe invloed. Indien er sprake is van een technische miscommunicatie of storing dan kan het incidenteel voorkomen dat er buiten onze invloed de reservering niet succesvol wordt afgerond. Uiteraard proberen wij in een dergelijke situatie zo spoedig mogelijk te handelen om de poging alsnog af te handelen tegen de geboekte condities. Dit staat ook aangegeven in uw onze e-mailcommunicatie. Omdat de beschikbaarheid op vluchten en de bepaling van tarieven door luchtvaartmaatschappijen zich in een zeer dynamische markt begeven, is dit spijtig genoeg niet altijd mogelijk. Wij vinden het daarom enorm vervelend dat het in deze kwestie niet gelukt is om reserveringsopdracht onder dezelfde condities af te kunnen ronden.

Omdat wij geen directe invloed hebben op alle systemen, geven wij in onze algemene voorwaarden nadrukkelijk aan dat wij ons binnen 24 uur kunnen beroepen op de aangeboden tarieven. In een dergelijke situatie zoeken wij naar de op dat moment beste mogelijkheid waarin u de vrije keuze houdt om hiervan gebruik te maken, of om de reserveringsopdracht kosteloos te annuleren. In het laatste geval ontvangt u een eventueel betaald bedrag zo spoedig mogelijk retour.

Graag willen wij benadrukken dat wij geen enkel voordeel hebben van een dergelijke situatie daar het verschil in tarief en luchthavenbelasting bij ticketafgifte wordt afgedragen aan de luchtvaartmaatschappijen. Omdat er geen bevestiging kon plaatsvinden, en er derhalve geen sprake is van een overeenkomst, kunnen wij, ook namens u, niets bij de luchtvaartmaatschappij hieromtrent verkrijgen.

Customer Care Vliegtickets.nl

Heeft op 07 oktober 2016 om 13:39 geantwoord

Bevestiging met tariefwijziging komt binnen ongeveer een uur voordat z.g. termijn van 24 uur afloopt??? na bijbetaling van de extra kosten was de bevestiging binnen 3,5 uur binnen met de E-tickets erbij???? daarnaast blijft een feit dat de bedragen waarvoor geboekt wordt op Vliegtickets.nl geen enkele waarde hebben als men deze in een tijdbestek van 24 uur kan/mag wijzigen.

Alle klachten die gemeld zijn door MMXM