Klacht: Tandem mee

op 13 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zaterdag gaan we een weekje naar Groenlo in een huisje
Wij een echtpaar die voor een verstandelijk gehandicapte vrouw zorgen.
Elk jaar reis ik met de trein en tandem deze vrouw en mijn man achterna.
Bij de NS gaat dat prima. Nu moet ik het laatste stuk met arriva. Zutphen – lievelde.dat mag dus niet. Balen. Deze vrouw fiets veel. Door veel beweging heeft ze minder onrust. Ze geniet er ook van. Ze is mobieler.
Tandems zijn steeds minder te huur. Kunnen niet mee achterop de auto.
Na bellen met arriva was er geen uitzondering te maken. Regels zijn regels.
Mijn persoonlijke mening is dat er voor blinden en gehandicapten , buiten spitsuren, wel een uitzondering zou moeten zijn.

Als er uitzonderingen voor blinden en gehandicapten zijn.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2018 om 13:06 geantwoord

Beste Petico53,

Wilde je de tandem meenemen in de bus of in de trein?

In de trein is een tandem nemen vanwege een beperking toegestaan. Je mag deze gratis meenemen in de trein. Zorg ervoor dat je de officiële logo-sticker kunt tonen gecombineerd met een Gehandicaptenparkeerkaart, WMO-vervoerspas (Regiotaxi), Valys-pas of OV-Begeleiderskaart.

De tandem kan en mag niet mee in de bus. Een gewone fiets mag dat ook niet. Dit heeft te maken met de ruimte en vooral de veiligheid in de bus.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 13 september 2018 om 14:47 geantwoord

Deze vrouw is mobiel kan lopen. Heeft daarom geen invalidekaart. Zij heeft een verstandelijk beperking. Het niveau van 2 jaar. Is niet verkeersveilig. Daarom fietst zij op een tandem. We kopen altijd een dagkaart voor de tandem.

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Beste Petico53, Als mevr een verstandelijke beperking heeft dan is het wellicht een optie om een gratis OV-Begeleiderskaart aan te vragen? Dit kan via de website argonaut.nl. Helaas heb ik geen informatie over hoe een sticker voor de fiets aangevraagd zou kunnen worden. Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht Petico53

2 maanden geleden - Omdat mevrouw erg prikkel gevoelig is, kan ze niet met openbaar vervoer. Ik vervoer de tandem in mijn eentje om in Groenlo te komen. Van daaruit kunnen we in de vakanties fietsen en overal komen. Als zij met openbaar vervoer reist zou zij erg onrustig worden door de andere mensen om haar heen. Ook is er grote kans op verbale agressie. Dat willen we liever voorkomen.

Bericht van Arriva

2 maanden geleden - Oei, helaas heb ik dan geen andere oplossing. Is er niet een verhuurbedrijf in de buurt waar je een tandem zou kunnen huren? Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Petico53