Klacht: Syncasso weigert te antwoorden

op 22 juli 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Beste,

Onlangs kreeg ik 2 brieven van Syncasso waarin stond dat ze mij eerder gesommeerd hadden. Ik heb nooit wat met syncasso te maken gehad waarop ik hen gebeld heb om te vragen wie/wat dit is. Zij zouden mij de vordering per post opsturen, helaas niks ontvangen en na ruim 1.5 week heb ik ze voor de zekerheid gemaild. Nu blijkt dat er in de tussentijd kosten bijgekomen zijn waar ik het niet eens mee ben en hierom ook duidelijkheid vraag. Ik ben bewijzen dat ik zo uitgebreide mails verstuur naar ze met duidelijke vragen hoe/wat en ook een betalingsvoorstel. Op beide krijg ik geen duidelijk antwoord behalve bijlages dat ze mij brieven jaren geleden hebben gestuurd onder de naam \\\’\\\’ incassade \\\’\\\’ en dat ze nu gefusseerd zijn. Onnodige kosten die er weer bijgekomen zijn en geen antwoord op mijn vragen in mijn mail.

Hoe kan het totaal €335,34 zijn?

Voor welk dossier is dit, en hoe komt het dat dit bedrag ineens meer is als 185,34 + 82,51 = 267,85 Totaal.

Want in uw brief van 17 juni staat er dat ik nog totaal € 82,51 moet betalen onder dossier nummer : 80261441

En in uw brief van 23 juni 2016 staat er nog €185,34 onder dossier nummer : 80157863

Wanneer ze duidelijk en persoonlijk mijn mails lezen en de vragen beantwoorden die ik ze stel. En of er een akkoord is voor mijn betalingsvoorstel, ik vind de wijze hoe ze omgaan echt belachelijk. Ik stel duidelijke vragen want

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 25 juli 2016 om 08:20 geantwoord

In de bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 25 juli jl. een bericht gestuurd naar de betrokkene, waarin wij de gang van zaken met betrekking tot het op deze klacht betrekking hebbende dossier uitvoerig aan de betrokkene hebben toegelicht. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Heeft op 29 juli 2016 om 20:59 geantwoord

Ze hebben ondertussen wel mijn vragen beantwoord, maar wat bleek inmiddels al beslag gelegd en de kosten gaan ze verhalen op mij. 24 Juni telefonisch om info gevraagd, 10 juli ( aantoonbaar ) per mail alles netjes gevraagd. Wie/wat zijn jullie, wat dit precies inhield etc maar 11 Juli hadden ze al beslag gelegd. In de mails en brieven die ik kreeg stond er dat ze me '' meerdere '' malen gecontacteerd hadden en dat ik zelfs 3 keer een regeling met hen had getroffen. Niets is minder waar, immers met SYNCASSO heb ik nooit een regeling getroffen en heb ook nooit tot 17/23 Juni wat ontvangen. Wat blijkt nou, syncasso is gefuseerd met een ander incasso bureau. Helaas kon ik dat niet weten, dit was ook de reden waarom ik om duidelijkheid vroeg.

Schande dat ze toch beslag leggen, uiteraard ga ik via de kanton rechter proberen om de gemaakte kosten nihiel te laten verklaren en de gemaakte kosten voor mijn advocaat etc verhalen bij Syncasso.

Alle klachten die gemeld zijn door A. Karelmans