Klacht: Syncasso heeft onterecht beslag gelegd op mijn bankrekening/saldo bevroren en negeert de beslagvrije voet

op 29 januari 2018 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Op 20 januari heeft Syncasso beslag gelegd op mijn rekening ivm een vordering bij mijn zorgverzekeraar. Er is geld van mijn betaalrekening overgemaakt naar mijn spaarrekening en daar kan ik nu niet bij. Wanneer ik het spaargeld probeer op te nemen krijg ik een melding dat ik niet voldoende saldo heb. Mijn bank heeft bevestigd dat zij dit in opdracht van Syncasso hebben gedaan.

Het gaat om de helft van mijn inkomen. Hierdoor kan ik deze maand mijn huur niet betalen en kom ik achter te lopen met vrijwel al mijn vaste lasten en andere incassobureaus en deurwaarders waarbij ik maandelijks aflos.

Het beslag is onterecht, omdat mijn inkomen enkel bestaat uit studiefinanciering en toeslagen en hier volgens de wet geen beslag op mag worden gelegd. Ik heb Syncasso in het recente verleden op hun verzoek op de hoogte gebracht van mijn inkomen en voorstel tot een betalingsregeling gedaan, maar hierop hebben zij niet gereageerd. Zij waren op de hoogte van het feit dat ik een student ben met een inkomen waar geen beslag op mag worden gelegd. Daarnaast hebben zij mijn beslagvrije voet volkomen genegeerd.

Met dit beslag lost Syncasso niets op en veroorzaken zij voor mij alleen maar meer problemen. Op mijn e-mails worden niet gereageerd.

Ik eis dat Syncasso per direct het beslag opheft, reageert op mijn correspondentie en samen met mij tot een passende oplossing komt.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syncasso

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syncasso nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Syncasso

5 maanden geleden - Wij nemen geen klachten meer in behandeling van externe klachtensites. Bent u ontevreden over de werkzaamheden van Syncasso of één van haar medewerkers, dan vragen wij u om daarover een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen. Dat kan heel makkelijk en eenvoudig via onze website: https://www.syncasso.nl/contact-opdrachtgevers/klachten/

Alle klachten die gemeld zijn door wwwstuders