Mijn Klacht:
Op 20 januari heeft Syncasso beslag gelegd op mijn rekening ivm een vordering bij mijn zorgverzekeraar. Er is geld van mijn betaalrekening overgemaakt naar mijn spaarrekening en daar kan ik nu niet bij. Wanneer ik het spaargeld probeer op te nemen krijg ik een melding dat ik niet voldoende saldo heb. Mijn bank heeft bevestigd dat zij dit in opdracht van Syncasso hebben gedaan.
Het gaat om de helft van mijn inkomen. Hierdoor kan ik deze maand mijn huur niet betalen en kom ik achter te lopen met vrijwel al mijn vaste lasten en andere incassobureaus en deurwaarders waarbij ik maandelijks aflos.
Het beslag is onterecht, omdat mijn inkomen enkel bestaat uit studiefinanciering en toeslagen en hier volgens de wet geen beslag op mag worden gelegd. Ik heb Syncasso in het recente verleden op hun verzoek op de hoogte gebracht van mijn inkomen en voorstel tot een betalingsregeling gedaan, maar hierop hebben zij niet gereageerd. Zij waren op de hoogte van het feit dat ik een student ben met een inkomen waar geen beslag op mag worden gelegd. Daarnaast hebben zij mijn beslagvrije voet volkomen genegeerd.
Met dit beslag lost Syncasso niets op en veroorzaken zij voor mij alleen maar meer problemen. Op mijn e-mails worden niet gereageerd.
Gewenste Oplossing:
Ik eis dat Syncasso per direct het beslag opheft, reageert op mijn correspondentie en samen met mij tot een passende oplossing komt.
