Klacht: Syncasso haalt de dossiernummers doorelkaar

op 23 juni 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Syncasso is een rommeltje. Ik heb twee openstaande dossier bij Syncasso waar netjes een betalingsafspraak voor is afgesproken en ook aan betaald wordt. Vervolgens dient helaas de derde partij zich aan en uiteraard wil ik dit ook netjes geregeld hebben en vraag ook hier een betalingsafspraak voor aan. Ik krijg een geautomatiseerde email met daarin een bevestiging en een goed geregeld verhaal. Opgelucht haal ik adem want ik had hier slapeloze nachten van. Een tijdje verder gaat de deurbel en er staat een deurwaarder voor de deur van Syncasso met een stapel papieren en het betreft hier het dossiernummer waar ik al over gemaild had en ook goed geregeld is. Na dit uitgelegd te hebben, verwees de mevr mij naar het telefoonnummer van Syncasso. Telefonisch contact gezocht met Syncasso en schuldeiser en uitgelegd dat ik het wel degelijk al goed geregeld had. Schuldeiser heeft contact gezocht met Syncasso en de schuld werd naar mij geschoven, ik had klaarblijkelijk de dossiernummers verward. Na dit nagekeken te hebben kwam ik tot de ontdekking dat ik inderdaad antwoord had gekregen op een ander dossiernummer. Ik nam voor lief dat de fout bij mij lag en werd in de gelegenheid gesteld het voorstel nogmaals te versturen, dit uiteraard gedaan bewust niet als reply maar een nieuw bericht, meerdere malen het dossiernummer nagekeken en verstuurd, bevestiging mail ook binnen en daarboven het juiste dossiernummer. vervolgens enkele dagen later een goedgeregeld mailt met daarin mijn voorstel maar met een verkeerd dossiernummer. Ik weer telefonisch contact, hierin werd door meneer aangegeven dat het allemaal toch geen zin had omdat het hier een loonbeslagdossier betrof. Schuldeiser gebeld, die gaf mij een rechtstreeks telefoonnummer/mailadres van de behandelaar en gaf ook aan geen genoegen te nemen met een ander dan alleen deze heer. Uiteraard direct telefonisch contact opgenomen, kreeg een mevr aan de telefoon en vroeg om de bewuste heer. Kreeg deze heer helaas ook na lang aandringen niet zelf aan de telefoon, mevr kon dit ook regelen. Prima mijn verhaal gedaan, mevr gaf mij haar eigen emailadres en vroeg mij alsnog het voorstel te mailen en zou deze dan doormailen naar de schuldeiser. Bevestigingsmail gekregen dossiernummer klopt, goed geregeld mail, weer een verkeerd dossier nummer. Uiteindelijk hoorde mijn partner van zijn werkgever dat er een beslag op zijn inkomen werd gelegd. Schuldeiser gebeld, die gaf aan dat de schuld bij Syncasso lag en gaf aan toch echt nogmaals contact te leggen met de behandelaar. Ik weer een mail met daarin mijn ongenoegen, cctje naar de schuldeiser. Anderhalve week verder geen enkele terugkoppeling helemaal niets, weer een mail gestuurd een afwezigheid mail teruggekregen en een halve week later krijg ik een korte reactie, beslag is gelegd helaas niet mogelijk om een regeling te treffen. Ik heb daarop een mail gestuurd met daarin mijn ongenoegen.

Dat dit tot de bodem wordt uitgezocht en ik alsnog een regeling kan treffen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 28 juni 2016 om 15:14 geantwoord

In deze bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 27 juni jl. een brief gestuurd naar betrokkene, waarin staat aangegeven dat wij akkoord gaan met een betalingsregeling. Tevens geven wij aan de wij de eerdere email niet correct hebben beantwoord. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Alle klachten die gemeld zijn door akielus