Mijn Klacht:
Dit is een deel van de klachtenmail die ik verzond naar Supersaver.
Enkele dagen voor vertrek poogden we om online in te checken voor onze vlucht. Een combinatie van boekingsnummer en mailadres gaf echter steeds een foutmelding. Ettelijke pogingen brachten ons niets verder. In tussentijd was bij ons de twijfel gerezen of we hoegenaamd wel stoelen zouden hebben op de desbetreffende vlucht. Het uiteindelijke inchecken zou voor op de luchthaven zelf zijn. Het zou ons ter plaatse enkel wat meer tijd kosten. Maar helaas, het draaide even anders uit.
Bij aankomst aan de incheckbalie vertelde een bediende ons dat ze een supplement van € 50,00 diende aan te rekenen per ticket omdat we ons niet op voorhand hadden ingecheckt. Na ons relaas van de feiten verwees ze ons door naar een andere balie. Daar wist een collega van haar meteen waar het schoentje wrong. Het door ons opgegeven mailadres bij de boeking werd door jullie aangepast. Het is dus niet verwonderlijk dat we niet in staat waren om ons in te loggen. De mevrouw in kwestie wist ons nog te vertellen dat het hier geen jammerlijke vergissing betreft, maar dat dit de normale gang van zaken is bij jullie maatschappij. De dame paste het mailadres terug aan naar de door ons oorspronkelijke opgegeven versie zodat we tijdens de terugvlucht geen hinder zouden ondervinden en niet nog eens € 50,00 per ticket zouden hoeven te betalen. Ik moet u niet vertellen dat wij niet gediend zijn met deze misdadige praktijken.
De tickets werden meteen na de boeking betaald en zijn bijgevolg vanaf dat moment ons bezit geworden. Het zomaar willekeurig vervangen van gegevens druilt in tegen de basisprincipes van de rechtsleer en artikelen 194-195 van het strafwetboek beschrijven de straffen die hierop van toepassing zijn. Door jullie actie werden wij voor voldongen feiten gesteld. Er restte ons op dat moment geen andere optie dan het supplement te betalen.
Of de oorzaak bij Ryanair ligt of bij de boekingsmaatschappij Supersaver, dat laat ik in het midden. Feit is wel dat er ten onterechte een supplement is aangerekend. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om het bedrag van € 100,00 (2 x € 50,00) zo spoedig mogelijk terug te betalen.
Gewenste Oplossing:
Volledige compensatie van de ten onrechte aangerekende kosten: € 100
