Klacht: Super slechte service Apple Support

bambinoooo op 26 januari 2017 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben al jaren eigenaar en fan van de mobiele toestellen van Apple. Dus ook nu ben ik eigenaar van een nieuwe iPhone 6s uit februari 2016. Een aantal maanden geleden begon na een update plots mijn batterij mankementen te vertonen. Er bleken ernstig veel gevallen te zijn van falende iPhone 6s toestellen. Ik nam telefonisch contact op met Apple Support en deze vriendelijke man deed een telefonische check op afstand, en inderdaad ook mijn iPhone 6s batterij was niet meer te repareren. De vriendelijke meneer kon mij wel vertellen dat ik nog ruim in de garantie zat, en zelfs als ik over deze garantie periode heen zou zitten ik nog recht zou hebben op een andere vorm van garantie. Ik was dus erg opgelucht en volgde de tip van de meneer om met mijn toestel langs een icentre in de buurt te gaan om via daar mijn toestel op te sturen naar Apple en deze te reparen.

Zo gezegd zo gedaan, bij het icentre werd ik vriendelijk geholpen en heb ik mijn iPhone 6s achter gelaten. Wel kon de meneer van het icentre mij vertellen dat door de diverse krasjes aan de buitenzijde van mijn telefoon het eventueel zou kunnen dat ik een rekening kreeg voor de reparatie. Ik was hier erg van verbaasd aangezien de meneer van Apple Support mij hier niets over had verteld. Ik vroeg de meneer van het icentre hoeveel die reparatie rekening dan ongeveer zou kunnen kosten. Dit moest niet zo gek veel zijn aangezien het alleen een accu betreft wist hij mij gerust te stellen.

Nu enkele dagen later ontvang ik via de mail dus de zogezegde rekening. Of ik even 623,90 euro wil betalen. De reden is omdat er is geconstateerd dat er niet originele Apple onderdelen zijn gemonteerd.
Wil ik dit niet dan moet ik wel alsnog de 34,94 research kosten betalen.

Ik ben woedend. Zowel de mensen van Apple Support als de mensen van icentre hebben mij geen van allen gewezen op het feit dat ik de volle prijs moet betalen wanneer ik dus een niet origineel onderdeel op mijn iPhone 6s heb. In mijn geval dus een vervangend scherm. Ik vind het uitermatend belachelijk dat ik totaal geen enige vorm van service ontvang bij een accu probleem bij een iPhone 6s van nog geen jaar oud! De accu problemen zijn zelfs toegegeven door Apple en alsnog wordt ik hierdoor gestraft. Je schaft een toestel aan van 600 euro en wanneer door hun de accu het niet doet wordt er van je verwacht nog eens even 600 euro op te hoesten. Voor mij geen Apple meer.

Gewenste Oplossing:

Wanneer mijn accu gewoon wordt gerepareerd, zo niet dan zou ik minstens de research kosten terug ontvangen. Repareren laat ik wel ergens anders doen aangezien ze mijn iPhone 6s blijkbaar toch nooit meer gaan helpen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door