Klacht: Sultan Favang Matras doorgelegen

op 30 april 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Enige jaren geleden heb ik van mijn ouders een eenpersoons Sultan Favang matras cadeau gekregen, dit om mijn allereerste matras te vervangen.
Helaas ben ik niet tevreden over dit matras omdat er langzaam maar gestaag doorlegplekken ontstonden.
Omdat het matras ouder is dan 2 jaar maar waarschijnlijk jonger dan 5 jaar heb ik niet meteen contact opgenomen met Ikea omdat ik dacht geen garantie te hebben.
Toen ik het matras wilde vervangen,
(dit heb ik ook nog uitgesteld wegens persoonlijke financiële omstandigheden) heb ik toch maar de garantietermijn onderzocht en heb ik gelezen dat de garantie op Sultan (Favang) matras
Op dit moment beschik ik niet over de aankoop datum en aankoop bon, maar deze vallen misschien te achterhalen.
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat deze klachten kunnen ontstaan, zeker op zo\\\’n korte termijn, aangezien de functie van het matras.

Renée (v), 34 jaar

Duidelijkheid over de garantievoorwaarden, en waar ik recht op heb,
Welke documenten heb ik nodig?
Indien ik die nodig heb zal ik mijn ouders raadplagen, mocht het mogelijk zijn garantie te krijgen alsnog enige garantie te krijgen met de aankoopbewijs.

Reactie van de melder van de klacht Renée Verheggen

1 jaar geleden - 4 weken later nog niks vernomen, of er nog iets gebeurd met deze klacht of advies wat ik hiermee moet doen. Alle adviezen welkom! bump!

1 jaar geleden - Waar kan ik terecht met klacht/aanbevelingen voor klacht.nl?±

Reactie van de melder van de klacht Renée Verheggen

1 jaar geleden - 8 weken later nog niets vernomen. Dat is niet best. Ik ga er vanuit dat mijn klacht niet gelezen ofwel genegeerd wordt. Dat is op zichzelf al een ernstige klacht Mocht dat niet zo zijn dan was welke reactie dan ook beter geweest dan geen reactie. Ik wil graag meer duidelijkheid. Ik zie dit als een extra klacht aan het adres van Ikea, zeker aangezien de info die ik van klacht.nl heb ontvangen Uiteraard heeft Ikea geen goed rapportcijfer gekregen. Vandaag gestemd.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 11 juli 2016 om 17:55 geantwoord

Hej Renée,

door drukte lezen we je bericht nu pas. Onze excuses hiervoor!

Wat vervelend dat er snel kuilvorming is ontstaan in je SULTAN FAVANG matras :( We begrijpen dat hier helaas nog geen oplossing voor geboden is. We raden je daarom aan ons contactformulier in te vullen zodat wij een melding voor je kunnen aanmaken: https://cccnservice.ikea.com/direct.aspx?ug=4&N=1690 Daarnaast willen we je erop wijzen dat je voor een beroep op garantie, conform de Algemene Verkoopvoorwaarden een aankoopbewijs nodig hebt. Een kopie van de bankafschrift kan ook als aankoopbewijs gelden.

Mocht je momenteel of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, dan raden we je aan contact op te nemen met onze collega’s van de IKEA klantenservice, via één van de volgende directe contactkanalen: https://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html

We wensen je een fijne avond!

IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Renée Verheggen