Klacht: Stuitende bejegening oude van dagen door cassiere

op 24 januari 2014 over Aldi in de categorie Supermarkten

Deze klacht betreft een gebeurtenis in de Aldi te Rotterdam Ommoord, Binnenhof 39.

Een keurige oudere heer (ik vermoed Marokkaans) stond voor me bij de kassa. Tussen ons nog een andere cliënt. De oudere heer was niet snel en handig genoeg naar zin van cassiere. Ze sprak hem bits toe en jaagde hem op. Toen hij pinde toetste hij iets te vlug. “U gaat te snel” snauwde ze. Direct na pinnen richtte zij zich tot de volgende klant. Luid sprak ze: “Geen Nederlands leren he?” en “Hij laat zijn vijf kinderen natuurlijk altijd boodschappen doen, dan leert ‘ie het nooit”. Dat kon die man allemaal gewoon horen, maar hij zei wijselijk niks. Ik schaamde me plaatsvervangend voor deze stuitende bejegening van deze oudere heer. Ik kon hierdoor geen woord meer uitbrengen.
Toen ik pinde (ook ik begon te vroeg met toetsen) snauwde ze ook “U gaat te snel”. Ipv “de pinautomaat is wat traag”, wat correcter en vriendelijker zou zijn. Nog altijd gechoqueerd en verbijsterd kon ik niks zeggen op haar “dag mevrouw” waarna ze luid siste naar de volgende klant in de rij.

De naam van deze mevrouw ken ik niet. Ze heeft kort grijs stekeltjeshaar en heeft fors overgewicht. Ze werkte op vrijdag 24 januari en het was rond half elf in de ochtend.

Dat die cassiere te horen krijgt dat de klant zelfs bij Aldi koning dient te zijn. Zelfs oude, onhandige en allochtone klanten. En dat je dergelijke discriminatoire praatjes over klanten maar moet reserveren voor thuis bij de chips en de borrel.

En dat ik terugkoppeling krijg over welke stappen zijn gezet.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aldi

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aldi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door springtime777