Klacht: Stremming Rotterdam C, koffer kwijt

op 09 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vrijdag 2 sept. 2016 moest ik van Den Helder naar Kapellen (B).
Er was echter storing in de tunnel bij Barendrecht en op R\’dam C kreeg ik om ong. 14:00 uur te horen dat de trein niet verder ging. Verder reisadvies ontbrak. Na ongeveer een half uur hoorde ik via via dat er om half 4 bussen naar Antwerpen zouden rijden en ben naar de bushalte gelopen.
De mensenmassa begon behoorlijk op te lopen. Pas om half 5 kwam de eerste dubbeldekker. Ondertussen stonden er zo\’n dikke 800 mensen te dringen!
Er werd vermeld dat de koffers onder in de bus moesten. Mensen van de NS zouden dat doen. Het was echter zo\’n chaos van dringende mensen, iedereen wilde in de eerste bus. Mensen die al uren stonden te wachten werden omvergelopen door mensen die net aankwamen, er was totaal geen overzicht! Uiteindelijk kwam ik als laatste (!) in de 4e bus en zette mijn koffer keurig bij de andere koffers die in de bus gezet zouden worden.
Na een reis van 2 en een half uur kwam ik rond 7 uur in Antwerpen. Wat bleek, geen koffer in de bus!! Zonder koffer begin je niets! Ik moest maar wachten op de volgende bus, die pas 3 kwartier later arriveerde, echter zonder mijn koffer! De chauffeur wist te melden dat ze wel in zijn bus gevraagd hadden van wie die koffer was, maar dat hij hem niet had mee genomen.
Na heel veel (internationaal) heen en weer gebel met de NS, kreeg ik te horen dat de koffer bij de verloren voorwerpen op R\’dam C stond. Zij konden niets voor mij doen en ik moest de koffer zelf maar gaan halen en dat terwijl er een storing op dat traject was. Het was uiteindelijk al half 9, daar sta je dan! Moe, zonder eten, zonder koffer.
Uiteindelijk heb ik een vriendin bereid gevonden om met de auto weer heen en weer van Antwerpen naar R\’dam te rijden om mijn onmisbare koffer op te halen.
Ik woon op Texel, was half 11 de deur uit gegaan om uiteindelijk om 23:45 uur op mijn plaats van bestemming (Kapellen B.) te komen! Dik 12 uur onderweg, terwijl ik nog dacht lekker rustig met de trein te gaan.

Mocht er zich nog eens zo\\\'n situatie voordoen meer mensen inzetten om het geordend te laten verlopen!! Heel belangrijk, want het slechtste komt in mensen naar boven in zo\\\'n situatie!!

Graag reisvergoeding voor mijn hele reis Den Helder - Kapellen en voor het retour Antwerpen - Rotterdam om mijn koffer weer op te halen.
Verder heb ik met de telefoon van mijn vriendin ( zij is Belgische) heel veel heen en weer gebeld, zij bleek een rekening van € 17,- te hebben. de kosten van mijn eigen gesprekken (2x) reken ik niet mee.
Ik zou, mocht dat nodig zijn, een specificatie van haar telefoonrekening op kunnen sturen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Reactie van de melder van de klacht S. Schoo- van Beekum

3 maanden geleden - Op 2 september heb ik alleen telefonisch contact gehad met de klantenservice van de NS. Er zijn aantekeningen van gemaakt.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 03 oktober 2016 om 12:37 geantwoord