Klacht: Streamen naar chrome kast lukt niet

Jetdh op 26 februari 2021 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste,

Ik probeer al langere tijd te de groepslessen te streamen naar mijn tv. Op internet kan ik niet vinden hoe het lukt, hoe ze het uitleggen werkt niet. Als ik in mijn Google Chrome kast op de basic fit app wil inloggen doen mijn gegevens het niet, in de app wel maar ik kan dan mijn tv niet vinden om hem op de streamen. Wat kan hier aan de hand zijn? Een groepsles volgen vanaf een mobiel is mega vervelend. Ik heb vanalles geprobeerd. Zelf heb ik een iPhone en ik heb hiervoor speciaal een Google Chrome kast aangeschaft.

Groetjes,

Als ik de les op mijn tv kan volgen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 01 maart 2021 om 07:31 geantwoord

Beste Jet,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit waarderen wij enorm!

Wat vervelend dat je de lessen niet kunt streamen naar de tv. Het klopt dat het casten naar de Chromecast en Smart TV vanuit de App niet optimaal werkt. Onze ontwikkelaar van de App is er mee bezig om een oplossing hiervoor te zoeken voor in de toekomst.

In de tussentijd zijn er alternatieven waarmee je toch op jouw TV onze GXR lessen kan volgen. Dit verschilt of je met een Chromecast of Smart TV cast.

Als eerste is het belangrijk dat je in kunt loggen in jouw Mybasic-Fit en/of App omgeving. Het e-mailadres welke je hier hebt doorgegeven, komt niet overeen met het e-mailadres welke bij ons bekend is.

Mocht je niet in kunnen loggen in jouw Mybasic-Fit en/of App omgeving, dan kun je een e-mail sturen naar [email protected], zodat we een reset voor je uit kunnen voeren. Graag vernemen wij dan welk e-mailadres je wilt gebruiken om in te kunnen loggen.

Wanneer het inloggen lukt, dan kun je één van onderstaande stappenplannen volgen.

Smart TV:
1. Open de Google Chrome browser in het menu van je Smart TV
2. Ga naar My Basic-Fit: https://my.basic-fit.com/
3. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar GXR thuis trainen in de Mijn Basic-Fit pagina en kies je favoriete les. Je ziet deze nu op je TV

Chromecast:
1. Verbind jouw telefoon met hetzelfde wifi-netwerk als de Chromecast
2. Open de Google Home-app en cast jouw scherm naar de TV: Account - Apparaat mirroren - Scherm/Audio casten.
3. Ga naar My Basic-Fit: https://my.basic-fit.com/
4. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ga naar GXR thuis trainen in de Mijn Basic-Fit pagina en kies je favoriete les. Je ziet deze nu op je TV

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

Team Social Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Jetdh