Klacht: straat vegen

op 26 november 2016 over ROVA in de categorie Schoonmaakbedrijven

In de straat ( te Winkelmarke ) staan bomen die veel overlast veroorzaken qua bladeren en “bananen slierten” . In het begin van het herfst seizoen is er 1 keer een veegauto door de straat geweest. Bij zulke bomen is het wel gewenst dat er een veegauto langskomt als de bomen geen blad meer heeft en na veel wind. Nu ligt alles op straat en dit kan gladheid veroorzaken en problemen geven voor de fietsers/voetgangers. Door alle afval van de bomen raken de putten ook verstopt. Het is niet alleen deze straat die geveegd moet worden, maar ook in de omgeving.

Als de straat schoongeveegd is

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ROVA

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ROVA in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ROVA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ROVA

Heeft op 28 november 2016 om 16:52 geantwoord

Geachte heer/mevrouw van Veelen,

De gemeente Zwolle is verantwoordelijk voor het verwijderen van het bladafval op de openbare weg. Dit wordt gedaan door ons (ROVA) met de inzet van bladblazers en veegwagens. Daarnaast wordt op plaatsen waar veel grote bomen staan het blad ook van de gazons gehaald. Het blad wordt later tot compost verwerkt voor de Zwolse parken en plantsoenen.

In de planning, die staat vermeld op de website van uw gemeente: https://www.zwolle.nl/bladruimen, is te zien wanneer het afgevallen blad in de straten van het gazon wordt verwijderd.

Door weersomstandigheden kan de planning iets naar voren of naar achter verschuiven.

In elk geval onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet, ROVA Klantcontactcentrum

Alle klachten die gemeld zijn door I van Veelen