Klacht: Storneringstermijn

op 24 december 2012 over Allsecur in de categorie Verzekering

Ik heb in november 2012 mijn autoverzekering bij AllSecur opgezegd. Omdat ik binnen de lopende maandelijkse betalingstermijn heb opgezegd krijg ik een bedrag van ca. 50 Euro retour. Op 23 december gebeld met AllSecure omdat het bedrag nog steeds niet op mijn rekening is gestort. Ik krijg als antwoord dat de storting geschiedt op 25 januari 2013. Ca 2 maanden later dus.

Rentebijschrijving vanaf opzegging.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 24 december 2012 om 14:38 geantwoord

Beste EMLanen,

Wij betalen tegoeden uit na de wettelijke storneringstermijn van 56 dagen na laatste automatische incasso. Je kunt namelijk elke periodieke automatische incasso in Nederland binnen 56 dagen laten storneren door de bank. Als wij het tegoed binnen dit termijn uitbetalen en je laat de laatste incasso storneren, dan is er een openstaand bedrag.

Wat je wel kunt doen is de laatste incasso storneren en het verschil van deze incasso minus het tegoed dezelfde dag nog overmaken naar ons rekeningnummer onder vermelding van je polisnummer.

Zo ontvang je het tegoed binnen vijf werkdagen en staat er geen bedrag open.

Wanneer de incasso echter wordt gestorneerd, maar het verschuldigde bedrag wordt niet betaald dan wordt de vordering automatisch uit handen gegeven aan een incassobureau. Het openstaande bedrag komt dan namelijk per eind november open te staan.

Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice via 073-5485000.

AllSecur

Alle klachten die gemeld zijn door EMLanen