Klacht: stop de ‘bol.com’ praktijken ook bij schipholtickets.com

op 10 mei 2017 over Schipholtickets.nl‎ in de categorie Online Vliegtickets

schipholtickets.com neemt betaling maar levert te laat, met grote schade als gevolg.

schipholtickets.com neemt betaling in ontvangst maar vraagt vervolgens 24 uur om de boeking te bevestigen.
Ik had een last minute ticket nodig om geaccepteerd te worden op mijn vlucht Kopenhagen Sjanghai¹.
Ik stond in Kopenhagen aan de gate en kreeg van de staf een laatste kans om een door vlucht te laten zien.
Ik heb ik mijn vlucht gemist omdat ik niet in staat was een bevestigde reservering ‘op tijd’ te laten zien.

Schiphol Tickets laat de klant betalen zonder de zekerheid te hebben of dit direct geleverd kan worden,
Deze praktijk heb ik bij geen bedrijf meegemaakt, (voor ons bedrijf geef ik jaarlijks € 50 – 75.000,- aan tickets uit).
Het lijkt logisch eerst bevestiging van de luchtvaartmaatschappij te krijgen voordat er een betaling gedaan wordt.
Mogelijk dat hier wat jurisprudentie nodig is, deze ‘Bol.com praktijken’ moeten de wereld uit wat mij betreft.

¹ verblijf in Sjanghai kan alleen mits er een door vlucht is dan valt het onder transfer, zonder transfer geen acceptatie op de vlucht.
(Doordat deze regels niet heel duidelijk zijn gebeurt het regelmatig dat mensen van de vlucht af moeten).

stop de 'bol.com' praktijken ook bij schipholtickets.com

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Schipholtickets.nl‎ over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door alex.van.winden