Klacht: stankoverlast

op 22 juli 2016 over ROVA in de categorie Schoonmaakbedrijven

bij dit warme weer is de periode van 1 maand te lang om de groen en oranje container zo dicht bij huis te hebben staan. Ik ben nogal radeloos van de stank uit de groene container+ maden+ vliegen hoewel ik de container de laatste maal na het legen goed schoon heb gemaakt. We hebben achter een kleine tuin op het zuidwesten en voor een carport waar het ook erg warm is en waarin de container dan vrijwel voor de toegangsdeur staat.

In de zomer en zeker bij zulke warme periodes zou de groene- maar ook de oranje container vaker geleegd moeten worden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ROVA

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ROVA in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ROVA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ROVA

Heeft op 22 juli 2016 om 14:56 geantwoord

Geachte heer/mevrouw de Bruïne,

Wij begrijpen dat dit een vervelende situatie voor u is. Helaas kunnen wij de inzamelfrequentie niet aanpassen (deze inzamelfrequentie wordt overigens door uw gemeente bepaald en niet door ROVA). Als de inzamelfrequentie verhoogd zou gaan worden dan zal dit betekenen dat ook de jaarlijkse afvalstoffenheffing die elke inwoner hiervoor betaalt hoger wordt.

Aangezien de overlast van stank en ongedierte tijdelijk is zullen wij de frequentie van de inzameling daarom niet gaan aanpassen.

Wij hebben wel enkele tips voor u;
- Verpak restafval van vleeswaren of vis in kranten alvorens u dit in de GFT-container deponeert, dit om te voorkomen dat er vliegen bij kunnen. Of bijv. vleeswaren of bijvoorbeeld visresten aanbieden in de restafvalcontainer, mocht die eerder geleegd worden dan de GFT-container.

- Zo nu en dan het deksel van de container open zetten, leg er iets tussen waardoor het deksel op een kier staat, vanwege de tocht trekken de maden naar beneden in de container.

Met vriendelijke groet, ROVA Klantcontactcentrum.

Alle klachten die gemeld zijn door Henna de Bruïne