Klacht: Toch gebeld worden ondanks bel-me-niet-register

AntonS op 26 januari 2013 over Staatsloterij in de categorie Loterijen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik werd afgelopen dinsdag 22-01-2013 ‘s-avonds gebeld door Piet-Hein namens de Staatsloterij. Hij mocht mij een aanbod doen, 2 loten voor de prijs van 1 omdat ik had opgezegd. Nadat ik de meneer te verstaan had gegeven dat ik hier geen gebruik van wilde maken, ging hij verder om toch te proberen mij te overtuigen. Hierop gaf ik aan dat ik mij heb aangemeld bij het Bel-me-niet-register. Dat was volgens hem onvoldoende, want ik moest ook nog een bandje inspreken i.v.m het recht van verzet. Die meneer snapt kennelijk de wetgeving hierover nog niet helemaal. Staatsloterij: namens de Staat: geef uw (ingehuurde) callcenter-medewerkers eens een goede briefing!

Gewenste Oplossing:

Bel-me-nooit-meer!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Staatsloterij in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Staatsloterij een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Staatsloterij

Heeft op 28 januari 2013 om 09:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

De Staatsloterij past het Bel-me-niet register toe in alle gevallen waarin dat is vereist. Wanneer u bent ingeschreven in het Bel-me-niet register zullen wij u nooit bellen, tenzij:

- U een klant bent (geweest) van de Staatsloterij
- U zelf heeft aangegeven dat wij u mogen bellen voor een aanbod om mee te gaan spelen. Dit kan bijvoorbeeld wanneer u op internet een enquête invult en in een vraag aangeeft een telefonisch aanbod te willen van de Staatsloterij of na de enquête aanvinkt dat wij u mogen bellen.

In deze gevallen is het toegestaan u telefonisch te benaderen ondanks dat u in het Bel-me-niet register staat.

Om er voor te zorgen dat u niet meer ongevraagd gebeld wordt door bedrijven waar u klant bent (geweest), kunt u gebruik maken van uw Recht van Verzet. Als u uw gegevens wilt laten blokkeren voor de Staatsloterij dan kunt u hiervoor een email sturen aan [email protected]

Naar aanleiding van uw klacht zal uw telefoonnummer verwijderd worden uit het belbestand. Houdt u alstublieft rekening met een verwerkingsperiode van maximaal 4 weken, het kan dus voorkomen dat u in de tussentijd nog een bericht ontvangt.

Ik verwijs u voor verdere toelichting graag naar ons privacy statement: https://www.staatsloterij.nl/cspublish/Satellite/Staats/privacy#paragraph12

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Staatsloterij beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door