Klacht: sprookjesbos Valkenburg

op 07 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Donderdag 4 mei jl. hebben we vanuit Landgraaf een uitstapje met onze kleinzoon naar het sprookjesbos in Valkenburg gemaakt.
De treinreis liep perfect.
Aangekomen bij het station in valkenburg wisten we dat we lijndienst 56 voor de bus moesten hebben. Na enige minuten kwam de bus, maar alvorens in te stappen hebben we de chauffeur gevraagd of hij langs het sprookjesbos kwam. Na bevestigend antwoord stapten we in en kochten kaartjes, waarbij we bijna van ons geloof vielen vanwege de prijs. Voor 2 kaartjes enkel naar het sprookjesbos moesten we samen € 9,60 betalen!!!!!! ( zie bijlage).
Nadat hij ons de kaartjes had verkocht werd hij vervangen door een nieuwe chauffeur. Omdat we niet precies wisten waar we moesten uitstappen hebben we hem gevraagd om ons een seintje te geven. Na een paar honderd meter gereden te hebben zag hij op zijn routeschema dat hij helemaal niet langs het sprookjesbos kwam!!. Hij zou wel een klein stukje van de route afwijken om ons langs de grote weg af te zetten. Weer na een paar honderd meter zette hij ons af op een plaats waar je naar de Valkenier kunt gaan.
Navraag bij een passant leerde ons dat we nog zeker 20 minuten zouden moeten lopen, met een kind van 3, om bij het sprookjesbos te komen. Dit hebben we uiteindelijk gedaan.
Wij hebben dus € 9,60 moeten betalen voor een rit van enkele honderden meters omdat de chauffeur ons foutief heeft geïnformeerd en ons een ritprijs heeft geteld die in geen enkele verhouding staat tot de geleverde prestatie ( zelfs al zou de rit correct zijn geweest).
Wij zijn geen klagers, maar dit gaat ons te ver.
.
Eric Hölken.
NL21 SNSB 0852 4168 65

Geef U onderstaand mijn bankrekeningnummer omdat wij minimaal verwachten dit geld terug te krijgen. Voor een eventueel bloemetje ben ik altijd bereid mijn adres alsnog door te geven

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 mei 2017 om 11:30 geantwoord

Beste ericjose,

Wat ontzettend balen dat, ondanks navraag bij de chauffeur, de bus toch niet stopte waar jullie er graag uit hadden gewild! Ik kan me voorstellen dat dit een domper op jullie leuke uitje met jullie kleinzoon was. Je geeft aan dat je graag een vergoeding wilt ontvangen. Helaas kan ik dat via deze wijze niet in behandeling nemen. Ik adviseer je om via het contactformulier een restitutieverzoek in te dienen.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

^NT
Webareteam Arriva

Heeft op 08 mei 2017 om 18:43 geantwoord

Dit is geen oplossing, maar een mogelijkheid om via het contactformulier wellicht tot een vergelijk te komen!

Alle klachten die gemeld zijn door ericjose