Klacht: spontaan uitgeklapte airbags bij 1km/pu, worden afgedaan als een ongeval

op 04 september 2016 over Volkswagen in de categorie Automerken

onze airbags van een vw golf station (2009)zijn spontaan afgegaan op 8-8-2016 terwijl de auto zo goed als stil stond. Uitgelezen in het systeem 1km/pu. Geen schade, geen ongeval, geen botsing, geen obstakels, geen politierapport omdat er geen ongeval heeft plaats gevonden, helemaal niets !!! Schade aan de auto ruim €5000,- ( lees total loss). de vw fabrikant zegt dat er is uitgelezen dat de auto een ongeval heeft gehad. Er komt niemand kijken naar de auto terwijl er gezien kon worden dat er geen schade van ongeval is, garage (VW dealer) vind het ook onbegrijpelijk. Vw zegt dat het eigen schuld is omdat we een ongeval hebben gehad, wil geen verklaring geven over het rapport en wil de bewijsstukken van een ongeval niet aan ons laten zien. Vw trekt ongezien zijn handen overal vanaf. Wij zitten met een auto met veel schade. Moesten een andere auto aanschaffen omdat er een expert die op vakantie was zou komen kijken en nu komt niemand kijken naar de auto en krijg je een A4 thuis met de melding dat je uitgelezen een ongeval hebt gehad terwijl dit niet zo is. Omdat het twee weken zou duren voordat de expert van vakantie terug was van de VW, zijn wij genoodzaakt om een andere auto aan te schaffen om op het werk te komen. Onze auto staat nog in de VW garage.

Graag zien wij dat VW hun verantwoordelijkheid neemt en gaat uitzoeken wat er met de auto is mis gegaan. Een airbag hoort niet uit te klappen bij 1 km/pu en zonder ongeval. Nu zitten wij met een verklaring van de vw welke niet strookt met de werkelijkheid en bewijsstukken krijgen wij niet te zien( hier heb ik om verzocht), ook geen enkele uitleg over wat er dan gebeurd is. Een VW golf die dus totaal onbetrouwbaar is. Wat als wij met 130 km/pu hadden gereden?? en ze waren zomaar uitgeklapt? Onverklaarbaar en onbegrijpelijk dat VW zelfs de moeite niet neemt om de auto te onderzoeken.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkswagen

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkswagen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ansarima