Klacht: SPAM mailing ‘buitenshuis internetten’

op 08 juli 2012 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte lezer,

Ondanks dat ik het fijn vind als klant wat extra te krijgen (en nog gratis ook) en daarover bericht te ontvangen wil ik graag weten of sinds jaren klandizie zonder e-mail spam (helaas geldt dat niet voor de slakkenpost) deze commerciële mailing de eerste is van een hele reeks van ongevraagde mededelingen (a.k.a. spam)? Ja dus! Inmiddels vrees ik het ergste: er is al weer een nieuwe spam mail over hetzelfde. Stoppen svp!!!!!!

[Aanvulling vanwege de zojuist gearriveerde tweede spam mail]
Omdat het er naar uit ziet dat ik mij nu bij de tweede mail al begin te irriteren aan de vermoedelijke lading spam die vanaf nu gaat volgen.

Laat ik heel duidelijk zijn: als de spam doorgaat schaart KPN zich in de rij van NUON, Conrad en nog enkele bedrijven waar wij vanwege spam onze klandizie hebben weggehaald!! Ik bespaar mij daarmee niet alleen zo’n 40 euro per maand die ik (met die wetenschap) tot op heden nog steeds bij KPN uitgeef. Of dat zo blijft hangt onder meer van uw spamgedrag af, waarbij ik tot 14 juli 2012 de ruimte geef omdat u dat administratief moet verwerken. Elke volgende e-mail wordt wel al bij OPTA aangemeld. Alle commerciële brievenbuspost verdwijnt al lang ongelezen in de papierkliko.

# ik heb mij nooit aangemeld voor commerciële mailings
Dat is pertinent onmogelijk vanwege (u merkt het) de irritatie die spam hier oproept.

# in ‘mijn kpn’ vind ik geen enkele mogelijkheid voor post/email voorkeuren zoals ‘opt-in’ zojuist screenshots gemaakt)

# ik heb nooit een verzoek ontvangen voor toestemming (ik meen 10/2009 wettelijk verplicht) waarin bestaande klanten eenmalig toestemming gevraagd moest worden voor e-mail gebruik voor bepaalde doeleinden

# ik heb geen mailadres beschikbaar gesteld voor ongevraagde e-mails

# Verzenden van facturen per pdf zoals dat nu gebeurt via e-mail: geen enkel bezwaar!!!
= milieuvriendelijk, makkelijk te archiveren

Goedbedoeld: in theorie overtreedt kpn met deze mails de nederlandse wet. Maar nogmaals: ik heb een laptop en deze gratis dienst kan ik wellicht nog eens gebruiken, alhoewel ik daar huiverig voor ben: hoe meer draadloos hoe meer ik moet beveiligen.

Maar ook:
U ziet, spam is dusdanig irritant, dat mijn klantervaring (en reactie) van vriendelijk vrijwel meteen omslaat in geïrriteerd, boos, onaardig en fel.

Het zou heel jammer zijn als spam, hoe goed bedoeld ook, de oorzaak wordt van mijn vertrek (adsl + isdn vaste net) bij KPN… na 25 jaar??

De mail retour aan het KPN (spam) adres komt terug dat ik (m.i. schandalige) 0900 graai/betaalnummer moet bellen voor service (om van ongevraagde spam af te komen). Dat kan niet, want alle betaalnummers (0900 084 087 066 etc) zijn in deze huishouding geblokkeerd.

Met vriendelijke groeten,

Gewenste Oplossing:

Geen ongevraagde e-mails.
Verwijdering gebruikte mailadres uit alle commerciële maillijsten (dan wel markeren ‘geen spam’ = geen reclame = geen nieuwsbrieven).
Als het tegelijk kan: geen reclame per post (gaat echt ongelezen in de papierbak).

Opmerking klacht.nl: door onbereikbaarheid per tel. en bouncen kpn mailadres becijfer \'vriendelijkheid\' en oplossing als uiterst slecht.

Alle klachten die gemeld zijn door Consuminderaar