Klacht: Sonicare DiamondClean

op 28 september 2016 over Philips in de categorie Electronica Merken

Vandaag contact gezocht met Philips: mijn DiamondClean is er na 44 maanden mee opgehouden. Duidelijk buiten de garantietermijn, maar zeker binnen de te verwachten levensduur van een sonische tandenborstel. Mijn vorige heeft het bijna negen jaar prima gedaan.
Mijn voorgestelde oplossing: stuur mij een vervangende aandrijf-unit HX9340 (geen laders, snoer, glas, etc. nodig – dat heb ik) en ik betaal graag €90 om de afschrijving in de afgelopen jaren te dekken.
Helaas werd ik afgescheept met een fooi: 10% korting op een apparaat dat tegenwoordig €210 kost. Zo ben ik binnen vier jaar ca. €190 kwijt aan tanden poetsen! (Borsteltjes a minstens €5 per stuk nog niet eens meegerekend!) Ik vind dat onredelijk. Dit is een extreme vorm van vendor lock-in. [ https://nl.wikipedia.org/wiki/Vendor_lock-in ]

Mijn voorgestelde oplossing: stuur mij een vervangende aandrijf-unit HX9340 (geen laders, snoer, glas, etc. nodig - dat heb ik) en ik betaal graag €90 om de afschrijving in de afgelopen jaren te dekken.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door ThijsUtrecht