Klacht: Softwareproblemen niet verholpen door minibarst.

op 09 februari 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb mijn samsung s6 edge ter reparatie aangeboden bij Dynafix vanwege de softwareproblemen die speelden. Mijn telefoon zat vast in een opstart-loop (opstarten, uitvallen en opstarten). Daarnaast raakte mijn telefoon overhit als het al langer aanbleef dan een paar minuten. Vervolgens krijg ik van Dynafix twee opties aangeboden:
– 59,26 euro betalen voor een retourzending van een ongerepareerd toestel.
– niks betalen, maar dan houdt Dynafix mijn toestel.

Ik was natuurlijk verbaasd dat dit mijn enige opties waren en ik nam meteen contact op. Ik kreeg te horen dat door gebruikersschade mijn telefoon niet gerepareerd zou worden. Nadat ik de foto’s had bekeken, kon ik niet begrijpen hoe een barstje (van enkele millimeters bovenin de behuizing) softwareproblemen tot gevolg kon hebben.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met de leverancier (mobiel.nl) en Dynafix. Ik kreeg van beide partijen hetzelfde riedeltje te horen, namelijk dat door de gebruikersschade mijn telefoon niet gerepareerd zou worden.

Het meest frustrerende is dat ik nu alsnog niet weet wat precies de oorzaak van de softwareproblemen is. Daarnaast krijg ik foto’s toegestuurd van mijn gebruikersschade, maar niet van de interne schade. Het is alsof er überhaupt niet naar de binnenkant is gekeken.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als mijn telefoon gerepareerd of vervangen is. Indien dit niet mogelijk is, wil ik graag de onderzoeksrapporten en een kosteloze retourzending.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, We gaan dit voorleggen bij de afdeling in kwestie en zullen hier spoedig uitsluitsel over geven. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht jjlakkerwa

4 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw Dankuwel, ik hoop spoedig van u te horen. Met vriendelijke groet, Jocelyn Lakkerwa

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, We hebben inmiddels terugkoppeling ontvangen. De monteur heeft tijdens de controle geconstateerd dat er een fysieke schade aan het toestel zit. Door deze schade vervalt de garantie op het toestel waardoor ook de reparatie niet kosteloos uitgevoerd kan worden. In geval van uw toestel vallen de kosten voor een reparatie hoger uit dan de waarde van het toestel waardoor wij geen reparatie mogen uitvoeren. Met deze reden heeft u een prijsopgave ontvangen met de keuze om het toestel ongerepareerd retour te laten komen of om afstand te doen van het product. Daar het toestel buiten garantie valt zijn de onderzoekskosten terecht en kunnen wij de gewenste oplossing helaas niet honoreren. Mocht u het niet eens zijn met deze regeling, dan willen wij u adviseren om dit te bespreken met de fabrikant. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht jjlakkerwa

4 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Ik dank u voor de snelle reactie. Ik begrijp best dat indien de kosten hoger uitvallen dan de waarde van het toestel, er geen reparatie uitgevoerd mag worden. Wat ik echter frustrerend vind, is dat ik nu geen steek wijzer ben van de problemen die mijn toestel heeft. Kan het softwareprobleem opgelost worden? Zo ja, hoe duur is dat dan? Nu lijkt het alsof er naar mijn telefoon gekeken is, een barst geconstateerd is en de telefoon vervolgens links gelegd wordt. Ik begrijp ook dat er onderzoekskosten aan verbonden zijn, maar dan wil ik wel op zijn minst weten wat het probleem van de software was. Ik hoop spoedig van u te horen. Met vriendelijke groet, Jocelyn Lakkerwa

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, Het betreft hier geen probleem in de software maar in de hardware van het toestel. De opgegeven klacht werd veroorzaakt door een defect moederbord. Deze dient dan evenals het display ook vervangen te worden. Hierdoor werden de kosten hoger dan de waarde van het toestel waardoor de onherstelbaar prijsopgave werd opgemaakt. Onze excuses voor de onduidelijkheid die hierdoor is ontstaan. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht jjlakkerwa

4 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Dank u voor de heldere uitleg. Ik begrijp nu pas echt wat er aan de hand is. Wat ik graag wil weten of er een direct verband aangetoond kan worden tussen de hardwareproblemen en de barst die te zien is op bovenstaande foto. Met vriendelijke groet, Jocelyn Lakkerwa

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, Wanneer wij een toestel met een breuk in het display openen is er grote kans (gezien de constructie van het toestel) dat het display verder zal scheuren. Dit is dan ook de reden dat wij het display dienen te vervangen. Het defecte mainboard hoeft hier niet direct mee in verband te staan. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 21 april 2017 om 10:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn vernemen wij deze graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dynafix WeCare Team.

Heeft op 21 april 2017 om 11:04 geantwoord

De klacht is afgehandeld. De consument staat met zijn rug tegen de muur. Samsung heeft een garantie die elk probleem uitsluit zodra er een barst geconstateerd is. Ik heb me er al bij neergelegd. Ik vind het overigens vrij jammer van enerzijds de telefoonverkooppunten en anderzijds Dynafix dat er niet geklaagd wordt over de garantie van Samsung. Jullie zijn doorgaans degenen die alle klachten behandelen, terwijl een megaconcern als Samsung zich doodlacht en zich lekker verschuilt achter deze achterlijke en onredelijke garantie.

Bericht van Dynafix

4 jaren geleden - Geachte klant, Wij kunnen alleen klachten in behandeling nemen welke betrekking hebben op de service welke wij verlenen. Wanneer u het niet eens bent met de garantievoorwaarden van Samsung kunnen wij u alleen adviseren om de klacht hierover voor te leggen bij Samsung zelf. Ervan uitgaande hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door jjlakkerwa