Klacht: Slinkse manier van bezorging ongevraagde catalogus

op 24 augustus 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Al 2 jaar ben ik bezig om de catalogus van Ikea NIET in de bus te krijgen. Eerst via de post, toen via internet.
Kreeg vandaag dus wéér die *piep* catalogus maar nu via een slinkse weg: hij is niet aan mij persoonlijk gericht maar “Aan de bewoner(s) van” en dan mijn volledige adres met huisnummer. Ze denken hiermee de reclame wet te kunnen omzeilen maar de Reclame Code Commissie ziet ook dit als ongevraagde reclame omdat het niet persoonlijk aan mij is gericht. Aangifte gedaan en nu moet Ikea wettelijk 6 weken de tijd krijgen om met een oplossing te komen. Gebeurt dat niet of is de oplossing niet afdoende, dan wordt de aangifte verder in behandeling genomen.
Hier net over gebeld en kreeg te horen dat men er niets aan kan doen omdat ik niet met mijn naam in hun systeem sta. Wel een notitie gemaakt maar geen oplossing.

Ik (en de rest van Nederland die die catalogus niet wil) ben tevreden als Ikea deze slinkse manier van catalogus bezorging laat vallen. Dus geen bezorging meer met "Aan de bewoner(s) van".

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Menno Jansen
x