Klacht: slechtste ervaring vakantiepark ooit

op 11 september 2016 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Voor ons verblijf tijdens de kuur van mijn vrouw – waarbij we met klem gevraagd hebben voor een rustige plek – bij Thermaalbad Arcen hebben wij gekozen voor een huisje op Roompot Kleine Vink. Rustig gelegen in een mooie omgeving ……………. dachten we.

Wat een deceptie. We waren nog geen uur (op vrijdagmiddag 9 september 2016) in het huisje of er was al een enorme lawaaioverlast van andere (jongere)parkgasten. Het bleek achteraf dat kilometers verderop in Weeze (Duitsland) een ravefeest plaats ging vinden van zaterdagavond tot zondagochtend.

Nadat we de overlast hadden gemeld bij de receptie verscheen er security en werd het stil. Voor zo’n 2 minuten. Daarna barstte de herrie volop los. ’s Avonds zijn we naar de receptie gegaan – de overlast was niet te harden – om een oplossing te zoeken. Er werd ons vriendelijk medegedeeld dat er een feest in Duitsland was, en dat bezoekers van dat feest op park waren ondergebracht. De feestgangers moesten 50 euro extra borg pp. betalen, aldus de medewerker van Roompot. Er werd ons ook verteld dat we tijdens het boeken hadden kunnen lezen (in de stappen bij de reservering) dat er in Duitsland een feest zou zijn, en dat dit voor overlast zou kunnen zorgen. Dat feest duurde tot zondagochtend en het kon zijn dat ook zondag feestgasten aanwezig waren op het park. Men kon niet vertellen wanneer de feestbeesten zouden uitchecken.

We hebben meermaals duidelijk gemaakt dat mijn vrouw voor een kuur (van 1 week) op het park verbleef, en dat deze overlast niet acceptabel was. We hebben voorgesteld om ons (tijdelijk voor het weekend) te verplaatsen naar het Kuurhotel; maar dat was niet mogelijk. Men kon ons wel een ander huisje geven, maar men kon geen garantie geven dat daar geen herrie zou zijn. Dat is dus geen oplossing, maar een wassen neus!
Uiteindelijk hebben we aangegeven dat we dan wel thuis gingen slapen tot maandagochtend mits Roompot ons die extra reiskosten (Arcen-Valkenburg vv.) zou vergoeden. Maar dat kon de medewerker niet toezeggen, de betreffende leidinggevende perso(o)n(en) zouden pas maandagochtend tijdens kantooruren aanwezig zijn.

We zijn uiteindelijk toch naar huis gereden, op eigen kosten.

Hier plaats ik een aantal opmerkingen bij:

1) Wij hebben niet gereserveerd via de website. Wij hebben telefonisch contact gehad, en per mail de reservering bevestigd. Op de site waar informatie over de huisjes staat was niets te vinden over een feest ruim uit de buurt.
2) Het is teleurstellend dat men ons als gasten op vrijdagavond zomaar laat vertrekken zonder een echt alternatief te bieden.
3) In het geval we al wisten van het feest in Duitsland, was het verweer van Roompot alsnog een kletsverhaal. De overlast bestond niet uit lawaai van het feest waar Roompot het over heeft. De overlast bestond uit gasten van Roompot, op het park van Roompot.
4)Roompot wist van te voren dat dergelijk overlast op zou reden. Immers, waarom anders 50 euro extra borg betalen voor de betreffende feestgangers? En waarom op voorhand security op het park?

Wij zijn ons ervan bewust dat er vele andere gasten waren die hetzelfde hebben ervaren.
Wij zijn ook van mening dat mensen feesten kunnen bezoeken en op een park kunnen verblijven. Maar waarom worden gasten – waarvan men bij voorbaat weet dat ze overlast gaan veroorzaken – geplaatst tussen andere gasten? Waarom niet een apart gedeelte afgescheiden van het park? Waarom moeten velen met ons urenlange herrie aanhoren, urinerende mensen in de struiken bij de woning zien? Zijn de eigenaren van de betreffende woning zich ervan bewust dat er zelfs iemand over het dak liep?

Zoals we per mail hebben laten weten aan de manager van het park willen wij schadeloosgesteld worden. Wij wensen compensatie voor het volgende:

- in plaats van de 7 overnachtingen waarvoor we betalen hebben we er nu al 3 thuis doorgebracht. Wij willen alsnog een weekend van vrijdagavond tot maandagochtend vergoed krijgen
- wij willen een vergoeding voor de extra reiskosten
- wij willen ook gecompenseerd worden voor het feit dat er geen gebruik gemaakt kon worden van de kuurbaden en faciliteiten gedurende de periode vrijdagavond tot maandagochtend.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

Bericht van Roompot

2 maanden geleden - De parkleiding van vakantiepark Klein Vink heeft familie Heijnens inmiddels telefonisch gesproken waarbij een passende oplossing is afgesproken. Wij hopen familie Heijnens hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door ikwordgecompenseerdtoch