Klacht: Slechts oude modellen op voorraad tijdens BTW actie

op 29 januari 2014 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik kijk al een halfjaar uit naar de BTW actie van de MediaMarkt om mijn 13″ Macbook pro retina display te kopen. Vandaag was de actie er vanaf 18:00 uur en stond ik om 18:15 in de winkel. Ik wist welk model ik moest hebben en vroeg een medewerker of hij er een uit het magazijn kon halen.

Maar nee, ik kreeg te horen dat ze direct waren uitverkocht en dat alleen de oude modellen er nog waren. Het is mogelijk dat iets snel is uitverkocht maar binnen 15 minuten? Dit is gewoon een actie voor de mediamarkt om snel van de voorraad af te zijn. Want als je je voorbereid op zo’n actie moet je de publieksfavorieten gewoon voor zeker een uur op voorraad hebben door heel Nederland lijkt me. (een uur is natuurlijk veel tekort, maar een kwartier slaat alles).

Vervolgens kijk ik op de site, die overigens de hele middag offline was geweest. Daar stond de hele laptop ook al niet meer op. Dit was gewoon bedacht door mediamarkt, overigens deed BCC net zo hard mee, want die heeft ze ook al niet meer.

Ik had graag nog een kabeltje en een laptoptas bij ze gekocht als de MacBook er was. En heb nog even gedacht om die alsnog mee te nemen (net als een fotocamera-lens), maar als je mij zo naait, gun ik je ook niets. Behalve een slechte review. Ik heb hier lang naar uitgekeken en dit is een grote teleurstelling.

MediaMarkt had van mij nog een soort van respect gehad als:
– Zij een normale voorraad hadden die het minimaal een avondje uithoud
– Zij van tevoren gewoon netjes hadden vermeld dat (nieuwe) Macbooks van Apple niet meededen, net als ipads en de iphones.
– Je gewoon (online of in de winkel) kan bestellen en de actie alsnog geldt.

Daarbij heb de afgelopen dagen ook 3x zo’n 15 minuten aan de telefoon gehangen om naar de voorraad te vragen en telkens neemt er niemand op (filiaal utrecht)

Ik was groot fan van MediaMarkt en gewoon voorstander van hun BTW actie (en al het commentaar wat zij op deze actie hebben gekregen vond ik volkomen onterecht, met betrekking op het berekenen van de korting). Maar nu ben ik best wel klaar met ze en iedereen die ernaar wil luisteren krijgt negatieve over MediaMarkt van mij te horen.

Alsnog kunnen bestellen onder de BTW actie van deze laptop. Of een tegemoetkoming. Ik blijf slechte beoordelingen schrijven tot ik een serieuze reactie krijg.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ludovikus1604