Klacht: Slechte verbinding

op 13 mei 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

Sinds 17 december 2016 woon ik op het huidige adres. KPN internet/tv was al aanwezig. Het eerste wat opviel was dat de snelheid dramatisch was. Ik contact opgenomen met KPN. Medewerker gaf aan dat er in Q1 2017 een upgrade naar VVDSL kwam, hierdoor zou de snelheid hoger worden. Maar liefst 20 m/bit (heb nu 9 en zeer instabiele lijn). Goed in Januari haalt kpn de upgrade van het schema om deze vervolgens te verplaatsen naar Q1 2018. Op dit moment van schrijven hebben ze de gehele upgrade maar weggehaald van de planning.

Vervolgens zie ik in januari in mijn.kpn.nl applicatie dat ik een upgrade naar glasvezel kan aanvragen. Nou ik mijn pakket verhoogd en upgrade aangevraagd. Na 1 maand nog steeds niks gehoord. Medewerkers op de chat “Meneer dit komt goed en binnen no-time bent u van dat trage adsl af” “Glasvezel is de toekomst”. Ik denk mooi want ik wou er dan meteen 3 HD-tuners bij voor de televisies.

Eind februari nou dan zou alles geleverd gaan worden. Echter in februari zelf maar contact gezocht met het Reggefiber of beter genaamd eindelijkglasvezel.nl. Wat blijkt het is helemaal niet beschikbaar bij ons op het adres. Top dank je wel KPN. Kon ik me internet pakket weer terugzetten want ik krijg toch nooit 60 m/bit. Dit was echter een behoorlijk probleem en dit moest weer via de klanten desk.

Reggefiber gaf wel aan dat er zakelijk glasvezel geleverd kon worden. Ik kreeg netjes een offerte binnen. Aanleg 700 Euro, dat viel me mee daar heb ik geen issue mee. MAAR 171 euro per maand voor alleen internet gaat me wel te ver. Want ik moet daarnaast zelf TV en telefonie regelen.

Maar als je zakelijk glasvezel wil moet je wel een KVK nummer hebben. Dus je moet een bedrijf opstarten of eenmanszaak voordat je heel duur internet kan krijgen. Daarnaast kan je dan zelf je televisie of telefoon regelen.

Ik hoef niet per se glasvezel, maar als kpn in het industriegebied nu eens een onderstation plaatst waardoor de adsl lijnen eens een stuk korten worden en daardoor hun klanten van een snellere verbinding kunnen voorzien. Ik betaal voor mijn onstabiele 8 m/bit net zoveel als iemand anders met 20 m/bit.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Reinder-H