Klacht: Slechte service Tele2

op 17 oktober 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

In oktober 2015 heb ik mijn mobiele abonnement vroegtijdig verlengd (een half jaar van tevoren). Dit deed ik omdat mijn telefoon was gestolen en ik uiteraard graag weer bereikbaar wilde zijn.

Vanaf het moment dat de Sony Xperia Z5 toentertijd bij mij geleverd werd ging er van alles mis. Het eerste probleem is dat ik het verkeerde toestel opgestuurd kreeg; namelijk een Iphone.

Die telefoon heb ik direct teruggestuurd en heb toen ook het abonnement geannuleerd en een sim only abonnement genomen. Er was veel tijd verstreken en ik wilde weer bereikbaar zijn, vandaar de keuze dat ik een telefoon kocht bij een particulier.

Vanaf dat moment ging ik ervan uit dat alles goed geregeld was en ik dus over een half jaar een sim only zal hebben. Niks bleek minder waar. Een half jaar later (let op: abonnement vroegtijdig verlengd) kreeg ik namelijk facturen binnen van de telefoon die ik teruggestuurd had.

Na veel telefonisch contact en van hot naar haar te zijn gestuurd. Kreeg ik via de telefoon te horen dat ik een postonderzoek moest starten bij Postnl. Postnl gaf via de telefoon aan dat het pakketje afgeleverd is bij hun postbus en dat het pakketje (mijn retour gezonde telefoon) daar nu al een jaar ligt. Volgens hen kon ik geen postonderzoek starten omdat het een retourzending van Tele2 betrof, waar zij dus eindverantwoordelijk voor zijn.

Toen ik dat te horen kreeg had ik direct Tele2 opgebeld en zal het allemaal geregeld worden. Ik werd weer naar een andere afdeling doorverwezen en zal binnen 10 dagen een bericht krijgen.

Na 10 dagen kreeg ik het emailtje dat ik een postonderzoek moet starten bij postnl! Dat terwijl ik al had aangegeven dat dat niet mogelijk is omdat Tele2 eindverandwoordelijk is voor de retourzending. Dit komt doordat ik hun retourticket had gebruikt, aldus Postnl.

Zojuist heb ik ze opgebeld en ben ik wéér doorverwezen naar een andere afdeling. Blijkbaar is er niemand bevoegd of capabel genoeg bij Tele2 dat zij dit simpele probleem niet binnen een half jaar kunnen oplossen.

Ik bent tevreden als ik gewoon mijn sim only krijg! En niet hoef te betalen voor een telefoon die al één JAAR in de retourinbox van tele2 ligt!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dave16154