Klacht: Slechte service, schade en ontbrekende stukken.

op 22 juli 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Gister voor het eerst gebruik gemaakt van de bezorgservice van Ikea. Ik ben totaal ontevreden. Ten eerste kreeg ik een tijdsbestek van 12:00-16:00 Ik moest om 17:00 werken, dus heb ZELF om 16:00 contact opgenomen met de klantenservice (0900) daar werd zonder excuses aangegeven dat ze “nog wel zouden komen”. Om 17:00 kwamen ze eindelijk aan, wederom zonder excuses maar juist met een “We moeten even opschieten want we lopen al een uur achter”, mijn spullen zijn zonder zorgvuldigheid boven gegooid (letterlijk). Om de medewerkers niet in de weg te zitten ben ik in de woonkamer gaan wachten zodat zij met elkaar naar boven konden lopen. Toen ze klaar waren, heb ik nog gevraagd of ze even konden wachten (zodat ik kon controleren), dit was niet mogelijk want wederom: ze hadden haast. Toen ik mijn spullen ben gaan controleren, vond ik schaden aan (onuitgepakte) hangplanken en (uitgepakte) planken van mijn garderobekast.
Ook ontdekte ik dat het beddengoed dat ik besteld heb, niet bij de levering zat.

Daarnaast heb ik spijtig genoeg een verkeerd matras besteld(160) bij mijn bed en beddengoed (van 140).
Als ik een overzicht (bonnetje) bij levering had ontvangen, was ik hier waarschijnlijk (misschien ook niet) eerder achtergekomen en dus niet pas bij het uitpakken van het matras. Ook best jammer dat de Ikea geen belletje pleegt om te controleren of dit klopt. (waarom zou een klant alles in 140 bestellen behalve het matras?).

Al met al: ontevreden. Ik lees op de website dat als ik wil retourneren (ook al zijn de beschadigingen niet mijn fout) ik ZELF voor die kosten moet opdraaien.

ik ben tevreden wanneer de Ikea op zijn kosten de hangplanken omruilt voor onbeschadigde stukken. Alsnog mijn beddengoed levert en een passende oplossing vind voor het omruilen van het matras.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 22 juli 2016 om 12:09 geantwoord