Klacht: Slechte service na fout in boeking

op 19 juni 2017 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Mijn man reist bijna iedere maand met vliegtickets van Spanje naar Nederland. Nu heeft hij voor het eerst een fout gemaakt in zijn boeking en zij geven niet thuis. Hij heeft aankomst en vertrek omgedraaid. De tickets zijn van TUI en zij verwezen ons naar TUI. TUI zegt dat vliegtickets.nl eindverantwoordelijk zijn. Lijkt me ook logisch want we boeken bij vliegtickets.nl en niet rechtstreeks bij TUI.

Wijzigen kan maar tegen belachelijk hoge kosten. Wat is dit voor service??

Een nieuw ticket boeken was nog goedkoper.

Ik vind dit echt schandalig. De vlucht is nog beschikbaar tegen dezelfde prijs en vliegtickets.nl doet helemaal niks.

Voor ons geen vliegtickets meer! Boeken gaat makkelijk maar als er iets is, is de service ver te zoeken.

Wanneer de boeking wordt gecompenseerd.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 26 juli 2017 om 14:39 geantwoord

Geachte heer Abdelaziz,

Hartelijk dank voor uw bericht via Klacht.nl.

Het betreurt ons te vernemen dat u ontevreden bent over de dienstverlening van onze organisatie. Uiteraard hebben wij de situatie onderzocht, hierover informeer ik u graag het volgende.

Per abuis is er door de hoofdboeker een fout gemaakt bij het reserveren van de tickets. Naar aanleiding van contact met u, is er contact opgenomen met Tuifly om de mogelijkheden voor een wijziging voor u na te vragen. Conform de tariefvoorwaarden van het ticket, opgesteld door Tuifly, was een wijziging aan het ticket mogelijk. Hiervoor werd door Tuifly EUR 89,- annuleringskosten in rekening gebracht, exclusief eventueel tarief- en taksverschil van het nieuw te boeken ticket met de juiste reidata. Het tariefverschil was op 19 juni jl. EUR 259,-. Hierdoor kwamen de totaalkosten uit op een bedrag van EUR 348,- voor een wijziging van de route. Op de tarief- en vervoersvoorwaarden van Tuifly heeft Vliegtickets.nl als reisorganisatie geen enkele invloed. Wij hebben coulance halve onze administratiekosten niet doorberekend.

Soms is het inderdaad het geval dat een nieuw ticket voordeliger is dan het wijzigen van een bestaand ticket. Dit heeft voornamelijk te maken met de hoge wijzigings- of annuleringskosten die de luchtvaartmaatschappijen in rekening brengen. Hoewel het uiteraard een hoog bedrag is om een ticket te wijzigen, willen wij u benadrukken dat veel luchtvaartmaatschappijen conform de tariefvoorwaarden helemaal geen wijzigingen toestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd en hopen dat wij de kwestie enigszins hebben kunnen verduidelijken. Excuses voor het ongemak.

Vliegtickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Oiajdi