Klacht: Slechte service en nalatigheid Renault

op 13 september 2018 over Renault in de categorie Automerken

Ik heb hele slechte ervaringen met Renault. Ik rijd sinds september 2015 in een Renault Clio en ben er sinds 2 weken geleden achter gekomen dat alle jaarlijkse onderhoudsbeurten (3 in totaal) tot 60.000km gratis moesten zijn (was mij niet verteld bij het kopen van de auto). Renault Autohaag Zeeuw Zoetermeer heeft in 2016 €249,- voor de eerste onderhoudsbeurt aan mij verrekend. Ik heb bij het ophalen nog gevraagd of dit niet in mijn contract inbegrepen was. Ze zeiden toen steevast nee en ik heb toen maar betaald. Vervolgens heb ik in 2017 geen onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Omdat ik dit jaar wel weer een onderhoudsbeurt wilde laten uitvoeren, heb ik met Renault over en weer gebeld en ben ik er 2 weken geleden pas achtergekomen dat er 3 onderhoudsbeurten in mijn contract inbegrepen zijn. Gelukkig heeft AutoHaag Zeeuw hun fout toegegeven en mijn €249,- aan mij terug gestord en mij beloofd een gratis onderhoudsbeurt uit te voeren terwijl ik nu al op 73.000km zit. Afgelopen vrijdag, 7 september ben ik voor deze onderhoudsbeurt naar Renault dealer AutoHaag Zeeuw geweest. Daar werd bij het ophalen van mijn auto tot mijn verbazing vermeld dat ik iets langer moest wachten omdat ze niet gezien hadden dat deze beurt op kosten van Renault zou zijn (terwijl ik tijdens het maken van de afspraak gevraagd had of dit goed zou komen) en daardoor het papierwerk nog op het laatste moment gedaan moest worden.
Hierbij dacht ik: hoe kan dit in godsnaam en hoe serieus nemen jullie klachten…?

Daar nog niet uitgesproken te hebben dat ik het aanbieden van slechts een onderhoudsbeurt die eigenlijk sowieso uitgevoerd had moeten worden als Renault AutoHaag Zeeuw geen fout had gemaakt (ik heb door deze fout 2 onderhoudsbeurten gemist en er nu slechts 1 vergoed gekregen) en onterecht mijn €249,- voor 2 jaar lang is vastgehouden, erg mager vind. Renault geeft hier slechts iets terug wat eigenlijk al van mij hoorde te zijn, maar er wordt niets gedaan met het feit dat er iets fout is gegaan en ik 2 jaar lang mijn geld kwijt was.

Los van het feit dat de administratie en communicatie van AutoHaag Zeeuw erg beneden de maat is, vind ik dat Renault klantrelaties (Robbert van Zutphen) niet pro-actief genoeg is om op zoek te gaan naar een redelijkerealistische oplossing om hun klant tevreden te stellen, maar slechts het minimale doet op de hoop dat dat genoeg is.

En jullie hebben nog lef om mij een klanttevredenheidsonderzoek toe te sturen op naam van jullie directeur. Nou! Doe er wat mee of anders… Shame on you Jean Paul Renaux!!!

Ik heb bij het uitvoeren van de onderhoudsbeurt vernomen dat mijn remblokken en remschijven vervangen moeten worden. Om mij nog enigszins tevreden te krijgen als Renault klant, zie ik dit graag voor mij kostenloos door Renault uitgevoerd worden ter compensatie van de door mij geleden nadelige gevolgen die voortgekomen zijn uit de nalatigheid van Renault.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Renault

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Renault nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mr Lee