Klacht: slechte service

op 05 augustus 2016 over Meubella in de categorie Meubelwinkels

Na een hoekbank gekocht te hebben bij deze zaak hadden we na 4 al een doorzakking tot op het houten frame.
Geen probleem volgens hun,de meubelmaker zou contact opnemen voor een afspraak.Die afspraak zou 3 weken later! plaatsvinden.Niemand komen opdagen,speciaal een vrije dag moeten nemen .Dus ik bel hun op en volgens hun was de reguliere meubelmaker op vakantie en wisten ze niet wie zijn vervanger was ..Dus had ik geen andere keuze dan te wachten tot hij terug uit vakantie was.Toen hij terug uit vakantie was werd doodleuk gezegd dat ik m ij vergist had en dat de afspraak was gemaakt voor wanneer hij terug uit vakantie was,dus ongeveer bijna 4 weken later dan dat ik genoteerd had.. bullshit!nadat de meubelmaker zijn inspectie had gedaan kwam hij tot de conclusie dat de bank vervangen moest worden,althans 1 gedeelte ervan.Hij zou een rapport opmaken en meteen naar meubella sturen,weer een week later nog niks gehoord,dus zelf maar gebeld.Ik zou nog een week moeten wachten en dan zou ik een vervangend deel van de bank krijgen.
De avond voor de levering van dat deel krijg ik 0m 21.45u een mail met de vraag of ik even de pootjes wilde opmeten ,dit voor zeker te zijn dat ze het juiste model zouden leveren.Meteen op geantwoord ,geen reactie terug gekregen. De volgende morgen stond zoals afgesproken een firma aan de deur voor mijn kapotte bank op te halen en de nieuwe te leveren.
Nadat mijn kapotte deel in de vrachtwagen gezet was kwamen de heren tot de constatering dat ze mijn nieuwe deel niet bij hadden..Oeps..
Na weer uren gewacht te hebben op een telefoontje van meubella,zelf maar gebeld ,geen excuses,helemaal niks ,alleen dat mijn vervangend deel nog een extra week op zich laat wachten.Ondertussen zit ik met een halve bank en morgen is mijn verjaardag maar de mensen zet ik dan maar op de grond ofzo.
En nu als klap op de vuurpijl belt de heer Y mij op voor te zeggen dat de pootjes van deze bank 10cm zijn en niet 9.5 zoals ik had aangegeven ..
Niet voor een excuus ofzo ,nee voor mij er even op te wijzen dat ik het pootje van de bank had moeten afdraaien en dan pas had moeten meten …!!!
Ik wordt gewoon uitgelachen als ik bel klacht heb.
En dan in het bijzonder door Mijnheer X

Ik ben nog nooit zo behandeld geweest in een zaak waar je 600 euro neertelt ..
Zonder respect en consideratie met wat je doormaakt .

wanneer ik oprechte excuses krijg en een compensatie voor alle ellende en vrije dagen die ik tot nu toe moet nemen

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Meubella over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Meubella in behandeling genomen

Bericht van Meubella

11 maanden geleden - Geachte heer, Graag willen we alle feiten op een rijtje zetten: - Uw bank is inderdaad niet correct, bleek na constatering van de meubelreparateur. - Normaliter wisselen wij een bank in zijn compleetheid om. Echter, omdat u voor het langste deel welke geen gebreken vertoont een manouvre moest uitvoeren (door het raam), wilde u niet de complete bank omgeruild hebben, maar enkel het deel met mankement. - Tegen ons reglement in, stemmen wij hiermee in. Wij hebben namelijk het beleid een bank dan in zijn geheel om te ruilen, om kleur- en hoogteverschil te voorkomen. Omdat u aangaf dit niet te wensen en enkel het probleem deel om te willen ruilen, doen wij wat u wenst. - Een avond voor omruil sturen wij u inderdaad een email met daarbij de melding dat wij twee verschillende series in het verleden hebben gehad van dit model. Enig verschil hierin is de hoogte van de pootjes. Op het moment hebben we enkel nog 1 serie voorradig, en wij willen uiteraard graag het juiste verzenden. Het is dus van belang dat wij de hoogte van de pootjes moeten weten van u. - U mailt ons inderdaad terug met de reactie van 9,5 cm. - Vervolgens meten wij de hoogte van de pootjes in ons magazijn op. Hier zijn de pootjes 10 cm. - Enig verschil wat nu zou kunnen zijn, is het verschil in de serie, of u heeft niet het gehele pootje opgemeten. Daarom bellen wij u zojuist op met deze vraag, om er zeker van te zijn dat we u een juist deel opsturen zodat u geen hoogteverschil of serieverschil ontvangt. - Aan de telefoon vertelt u vervolgens dat u dit niet wilt doen en wij dit zelf maar moeten uitzoeken. Het is voor ons nu erg lastig dit op te lossen. We hopen dat u ons hierin wilt helpen, zodat het voor u opgelost is op de juiste manier. Het is erg jammer dat u hier nu online een klacht over publiceert. We willen u enkel alleen maar helpen. We zijn dus alsnog in afwachting van uw bericht.

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Meubella een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Meubella

Heeft op 05 augustus 2016 om 11:00 geantwoord

U geeft ons de exacte hoogte van het pootje door, zodat wij kunnen kijken of deze serie bij ons aanwezig is zodat we het juiste deel kunnen sturen. We hopen dat de klant dit wilt doen zodat we dit kunnen oplossen. Hoe langer hiermee gewacht wordt, hoe langer het duurt voordat wij dit kunnen oplossen...

Heeft op 05 augustus 2016 om 12:15 geantwoord

Er is mij al duidelijk gemaakt dat de pootjes Standaard 10 cm zijn op al deze banken .. In de publieke reactie is het allemaal beleefd en oplossingsgericht maar in werkelijkheid wordt ik gewoon aan het lijntje gehouden .. De afspraak is gemaakt voor as maandag dus deze reactie is pure pr ..
Er zijn ondertussen al een hele hoop(onbeantwoorde) mails en telefoons naar hun gegaan waar niks over gezegd wordt in deze reactie..
Het feit dat ik met een halve bank zit of al maanden met een kapotte bank wordt niks over gezegd ..
ipv hier het keurige bedrijf uit te hangen zou het u beter staan om dat in het echt ook eens een keer te proberen voor de verandering..

Bericht van Meubella

11 maanden geleden - Beste heer/mevrouw, We hebben inmiddels het voor u opgelost en vandaag wordt zoals besproken het juiste deel gebracht.

Alle klachten die gemeld zijn door marino1256