Klacht: Slechte service

op 25 juni 2016 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Ik heb meerdere malen slechte ervaringen gehad met KLM, bijna tijdens elke vlucht de afgelopen 6 maanden. Hieronder een samenvatting:

-KL641 15-11-2016
Ik had bij mijn account op CWT (travel agency van het bedrijf waar ik voor werk) aangegeven een vega maaltijd te willen echter wist ik niet dat hun systeem alleen gekoppeld is voor mijn flying blue nummer en verder niet. De bestelling was dus niet bij KLM doorgekomen en derhalve heb ik aan een stewardess gevraagd aub een vega maaltijd voor mij apart te houden. Dat was zij vergeten en derhalve heb ik 8 uur zonder eten gezeten in het vliegtuig. Het enige wat de purser mij kon aanbieden was een arrogante houding en een cuppa soup.

-KL3403 23-05-2016: al mijn vluchten worden Inc bagage geboekt. Bij inchecken bij 1 van de selfservice desks kreeg ik de notificatie dat ik geen bagage mocht meenemen en naar de service balie moest. Hier heb ik uitgelegd dat ik altijd bagage mag meenemen maar kreeg heel fel te horen dat dit onzin was en als ik mijn koffer wou inchecken ik hiervoor moest betalen. Dat heb ik maar gedaan aangezien mevr niet bereidwillig was dit na te gaan en ik die discussie uren zou kunnen voortzetten echter het was alsof ik tegen een muur stond te praten. Bij aankomst in Rome heb ik dit nogmaals nagevraagd en ja hoor, er was al reeds betaald voor mijn bagage dus heb ik niet alleen 40 minuten tijd verspild met in rijen staan etc maar ook 30 EUR onnodig bij betaald. Na contact met KLM hebben ze aangegeven dat ik gelijk had en gegevens opgevraagd om het geld te kunnen terug storten. 3 weken later had ik nog steeds niks van ze gehoord dus heb ik weer contact met ze opgenomen. Ze vroegen weer andere gegevens op waardoor ik lichtelijk geïrriteerd raakte want ipv dit netjes recht te zetten laten ze hun klanten achter hun geld aanrennen.

-KL1772 12-05-2016
Ik had mijn vlucht voor Frankfurt 6 weken van te voren geboekt. Toen ik wou inchecken voor mijn terugvlucht was dit niet mogelijk. Mijn collega die anderhalve week van te voren had geboekt kon echter moeiteloos inchecken. Ik heb contact opgenomen met KLM en die vertelden mij dat ik op stand-by was gezet, waarom? Dat wisten ze uiteraard niet. Ze konden me nergens mee helpen, alleen konden ze me adviseren om 3 uur eerder op het vliegveld te zijn om te proberen alsnog mee te reizen. Ik moest dus 1,5 uur eerder uit een belangrijke meeting stappen om naar de AirPort te gaan. Daar aangekomen heb ik vanaf de incheck balie tot aan de gate niks anders gezien dan arrogante grond stewardessen die totaal geen begrip hadden voor mijn situatie en heel laconiek zeiden: er gaat straks nog een vlucht. Hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren wist niemand mij te vertellen, ik moest het gewoon accepteren.

-KL 642 23-06-2016
Tot nu toe is dit voor mij wel echt de klapper op de vuurpijl. Mijn vlucht zou om 17.45 vertrekken en ik kwam om 17.00 aan op het vliegveld. Wij hebben door een ongeluk ruim 2 uur in de file gestaan van Manhattan naar JFK. Daar aangekomen werd mij verteld dat ik te laat was en mijn koffer niet kon inchecken want check-in sluit een uur van te voren dus om 16.45. Ik moest dus mijn vlucht missen om 15 minuten. Ze vertelde ook dat de vlucht volledig geboord was. Echter belden mijn collega’s (deze hadden geen bagage om in te checken) dat de vlucht was vertraagd. Dus ik vroeg hoe het kan dat een vlucht volledig geboord is terwijl mijn collega’s aangeven dat ze bij de gate zitten en er een uur vertraging is. Dat wist ze niet, dit had ze allemaal van haar leidinggevende gehoord. Of ze alsjeblieft iets kon regelen dat ik alsnog mee kon aangezien er 1,5 uur vertraging was kon uiteraard niet. Ze kon me alleen omboeken. Smeken hielp niet, ze kon helemaal niks doen. Dus ik heb me maar laten omboeken en expliciet aangegeven dat ik op een KLM vlucht wou zitten en niet 1 die werd verzorgd door delta. 509 dollar lichter kom ik erachter dat ze dit niet goed heeft gedaan en dat ik op een delta vlucht zit. Ik heb KLM gevraagd waarom ze niet hun best hebben gedaan km mij alsnog op de vlucht te krijgen gezien de vertraging en hun reactie was: het is aan de mensen die het op jfk verzorgen om te bepalen derhalve kan ik geen klacht indienen. En ik kan niet kosteloos over worden gezet op een KLM vlucht ondanks dat ik dit expliciet had gevraagd. Ik krijg nu het gevoel alsof KLM er alles aan doet om extra geld te verdienen en er niks aan doet om de klanten te helpen.

Zo zijn er meerdere incidenten geweest echter teveel om op te noemen derhalve eb ik een opsomming gemaakt van de hoogtepunten.

Ik ben tevreden als ik een duidelijke antwoord heb waarom ik ondanks 1,5 uur vertraging alsnog niet mee kon met mijn vlucht. Ik heb het gevoel dat dit zij gewoon weg niet bereidwillig waren om moeite te doen en een klant te helpen en liever wat meer wilden te verdienen. Derhalve vind ik ook dat ik ook dat het bedrag onterecht is. Dit gaat absoluut niet om het geld, het bedrijf waarvoor ik werk dekt dit (het is ook afgeschreven op een company credit card). Dit gaat om het principe en dat ik vind dag een airline service gericht dient wn integer hoort te zijn. Als zelfs de grond stewardess verbaasd is dat haar baas niks wilt regelen dan kun je begrijpen dat ik al helemaal verbaasd ben.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rokol