Klacht: slechte service

op 18 oktober 2011 over Medion in de categorie Electronica - Computers

Op 3/12/2008 heb ik een Medion Akoya MD8833 gekocht. Begin augustus 2011 wil hij met geen mogelijkheid meer opstarten. Gebeld met Medion (in totaal 4x gebeld en in totaal 1,5 uur! voordat de helpdesk medewerker overtuigt was van de foutmelding en garantietermijn) en de PC kon onder de garantievoorwaarden worden opgestuurd. 3 weken later krijg ik de PC terug en blijft hij direct na het opstarten vastzitten tijdens het updaten van Windows. Weer gebeld met Medion en het probleem uitgelegd; resultaat opnieuw opsturen vallend onder de garantietermijn.Na weer 3 weken wachten krijg ik de PC terug en weer heb ik hetzelfde probleem als de allereerste melding: de PC wil niet opstarten! Na 6 weken en 2 reparaties heb ik nog steeds een defecte PC. Weer gebeld met Medion (dit keer met een behulpzame helpdesk medewerker)Deze gaf aan dat de reparatieafdeling duidelijk slordig was omgegaan met de reparatie van mijn PC, aangezien het nu al de 3e keer is dat de PC niet werkt na een reparatie bij Medion. Weer kon de PC worden opgestuurd voor reparatie, waarbij de helpdesk medewerker aangaf dat 3 keer repareren nu eindelijk goed zou moeten komen en dat ik zeker een klacht in moet dienen mocht dit niet zo zijn.
Wat schetst mijn verbazing: na 1 week krijg ik bericht van Medion dat een reparatie aan mijn PC niet onder de garantie valt, omdat zoals ze zeggen: uw product door een mechanische inwerking beschadigd is geraakt en ongeoorloofd is opengemaakt door iemand die daar niet toe geautoriseerd is: de enige die mijn PC heeft geopend is notabene Medion zelf,en het enige dat ik zelf heb gedaan is de beeldscherm stekker aansluiten!
Volgens Medion moet de moederboard worden vervangen en moet ik hiervoor €120,00 overmaken. Mocht ik afzien van reparatie dan moet ik alsnog €49,00 overmaken aan Medion!
Hoezo garantie en service bij Medion: ik heb mijn PC nu al 3 keer voor reparatie aangeboden, en al 2 keer defect terug ontvangen. Nu hebben ze schijnbaar eindelijk (na 7 weken)ontdekt wat het probleem is en is het plots gedaan met de garantie en service van Medion.

kostenloze reparatie van mij PC

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Medion in behandeling genomen

Medion

Heeft op 24 oktober 2011 om 12:24 geantwoord

We hebben contact gehad met de klant en zijn samen tot een passende oplossing gekomen.

Heeft op 01 november 2011 om 16:55 geantwoord

De passende oplossing van Medion: reparatie onder garantie. Daar waar ik nog enigszins vertrouwen in een goede afloop had mbt mijn PC, is deze nu helemaal verdwenen: zojuist m'n PC retour ontvangen. Volgens de bijgesloten brief gerepareerd en wel... Aangesloten en .... niets helemaal niets!

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Medion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door lyber