Klacht: Slechte service

op 29 november 2016 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Indien Coolblue iets kan verkopen leveren ze goede service en reageren ze snel. Helaas is van service weinig te merken indien het gaat om reeds gekochte artikelen.

Iets langer dan een jaar geleden heb ik een combimagnetron gekocht. Eerst kocht ik de magnetron als tweede kans. Deze magnetron warmde echter niet op. Mij werd dus een defect product geleverd. Vervolgens heb ik dezelfde magnetron nieuw gekocht. Hier was ik erg tevreden over, totdat er onlangs ineens een scheur in de deur zichtbaar was.
Ik heb contact opgenomen met Coolblue i.v.m. de garantie. De desbetreffende medewerker zei dat het onder de garantie zou vallen, tenzij er zichtbaar onverantwoord met de magnetron was omgegaan. Behalve de scheur in deur is er geen schade. De scheur is waarschijnlijk ontstaan doordat de strip onder het handvat stuk is gegaan. Dit is bij normaal gebruik natuurlijk onacceptabel.
Vervolgens heb ik de magnetron opgestuurd en kreeg ik na enkele weken de mededeling dat het niet gerepareerd kan worden en ook niet onder de garantie valt. Ik zou wel onderzoekskosten moeten betalen om mijn eigendom überhaupt terug te krijgen, iets wat mij vooraf niet is vermeld en mij tevens het idee was gegeven dat het onder de garantie zou vallen.
Na dit bericht heb ik gebeld. De medewerker in kwestie zei het met mij eens te zijn en ik zou worden teruggebeld door de afdeling retouren.
In plaats daarvan deden ze het af met een simpele e-mail waarin beweerd wordt dat de scheur bij normaal gebruik nooit zou kunnen voorkomen. Dit terwijl ik meerdere malen heb aangegeven dat het niet door het gebruik komt. Blijkbaar hecht Coolblue geen waarde aan de woorden van haar consumenten en worden deze als onwaarheden afgedaan.

Zodra ik het aankoopbedrag retour heb ontvangen of ik kosteloos een nieuwe combimagnetron toegestuurd krijgt.

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

Bericht van Coolblue

5 dagen geleden - Hoi Melissa, Bedankt voor uw feedback. Wat een vervelende situatie is dit, we kunnen begrijpen dat u dit niet leuk vindt. Zoals dit eerder via een andere kanaal besproken is, hebben wij dit intern doorgezet naar onze collega's van de retourenafdeling. We willen u vriendelijk verzoeken om nog even geduld te hebben, zodra er meer informatie bekend is krijgt u hiervan direct bericht. Dit zal, hoogstwaarschijnlijk, per e-mail zijn. Indien u verdere vragen heeft, kunt u een e-mail sturen naar: geenglimlach@coolblue.nl. Met vriendelijke groeten, Coolblue

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Anoniem Anoniem