Klacht: Slechte regeling gestrande NS reizigers

op 24 september 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Klacht NS

Gisteren (zaterdag 23 september) een dag met mijn dochter op pad geweest, een heerlijke dag gehad. We maakten gebruik van openbaar vervoer waaronder ook trein van NS. Om 22.30uur stranden we in Eindhoven na een “ongeval” met een vorige trein. Verkeer naar Venlo en Weert was niet mogelijk er zouden bussen komen dit kon echter een uur duren , meer info kreeg je niet te horen dus daar stonden we buiten te wachten met een boel mensen. Vroeg je om info kwam die er niet er was ook geen spraken van andere communicatie buiten een aroggante medewerker die het nodig vond om op te merken dat de NS vervoersplicht had en zou zorgen dat we die dag nog thuis zouden komen, en dat we het in België of in Duitsland slechter af waren geweest.
Ondertussen reden er een tiental bussen op en neer Naar Tilburg (die waren al eerder geregeld om andere redenen dan ons ongeval) deze bussen stonden er vaak met 2 stuks en reden met 4 of minder passagiers op en neer, alle wachtenden vroegen om zo een bus voor ons in te zetten maar dat was niet mogelijk was de enige communicatie.
2 uur later kwam dan eindelijk een bus naar Weert vanaf daar zouden we verder vervoerd worden echter niet iedereen paste in de bus wij hadden “geluk” en zaten in de eerste bus. In Weert aangekomen tja je raad het al geen treinen meer naar Maastricht er zouden bussen komen ….wederom wachten ondertussen was het 1.40uur, weer stonden we buiten in de kou, weer was er geen communicatie want medewerkers wisten niets om 2.30uur kwam een bus naar Maastricht waar niet iedereen inpast dus wederom wachten het personeel van de NS was even later weg, politie was al eerder gearriveerd die ons om 3 uur mede deelde dat er geen bussen meer gingen dat er voor opvang werd gezorgd en we de zondag dan met de trein verder konden.

Schandalig hoe dit alles verlopen is, allereerst de zeer slechte communicatie en opvang (al die tijd buiten in de kou) niemand die op het idee kwam om op zijn minst een kop koffie aan bieden, NS medewerkers die je afblafte omdat mensen gingen dringen om in de bus te kunnen stappen. NS jullie hebben hier helemaal niet aan mij laten zien dat je vervoersplicht had/hebt en ook zeker niet je best gedaan om het snel voor passagiers te regelen na 5 uur wachten vond men het ook nog gek dat mensen boos werden.

Ik heb uiteindelijk mijn andere dochter uit bed gebeld die me kwam halen en om 5uur in de ochtend was ik dan eigenlijk thuis….
Echt ronduit schandalig hoe jullie met reizigers omgaan !!!

Vergoeding reis, vergoeding benzine dochter
Betere regeling voor in het vervolg gestrande reizigers

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MNarinx