Klacht: slechte kwaliteit en slechte service

op 04 mei 2017 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Op 25-10-2016 telefonisch gemeld dat er vreemde vlekken op de salontafel Loosdrecht zijn ontstaan. Wij hadden op de salontafel een doorzichtig plastic afdekking gelegd ter bescherming voor het blad (wat we overigens ook op de overige tafels hebben liggen) dit hebben we verwijderd nadat we hadden geconstateerd dat er vreemde vlekken op de salontafel waren ontstaan. Hierop is verzocht om foto’s hiervan op te sturen waaraan we hebben voldaan.
Hierna een mail ontvangen dat op 16-11-2016 de servicemonteur langs zou komen om de situatie te bekijken. Inderdaad kwam op 16-11-2016 de meubelman deze gaf aan na met diverse goedjes de vlekken proberen weg te werken dat er glimmende vlekken aanwezig zijn op de salon tafel. Ik heb de meubelman ook de andere tafel getoond waar ook de plastic afdekking op lag en deze geen last van vlekken vertoonde en er normaal uitzag. Ik gaf hem aan dat mijn vermoeden was dat de lak van de salontafel van niet zo ’n denderende kwaliteit was en deze is losgekomen waarop een ontwijkend antwoord kwam. Vervolgens kwam op 28-11-2016 een mail van Sanders dat het hersteld kon worden maar dan zou ik wel € 250,– moeten betalen. Op 29-11-2016 terug gemaild het daar niet mee eens te zijn omdat het volgens mij onder de garantie moet vallen. Vervolgens komt er op 15-12-2016 een mail van Sanders dat ze het ook wel voor € 175,– kunnen uitvoeren. De zelfde dag terug gemaild het er niet mee eens te zijn en dat ik al eerder had aangegeven het een tekortkoming van de lak laag te vinden daar er op de andere tafel niets te zien is. Op 16-12-2016 een mail ontvangen dat dit het beste is wat ze kunnen bieden omdat de garantie alleen geldig is op constructie- of productiefouten en niet op fouten die zelf zijn veroorzaakt. Vervolgens heb ik terug gemaild het gevoel te hebben dat Sanders wegloopt voor de nazorg en zijn verantwoordelijkheid om dit simpelweg te bestempelen als een zelf veroorzaakte fout daar men zelf aangeeft onderzetters te gebruiken onder plantenbakken enz. Verder werd de optie geopperd om het maar op de verzekering te verhalen (hoezo afschuiven van het probleem). Tevens nogmaals aangegeven dat de overige tafels geen probleem hebben of hadden met de afdekking. Op 29-12-2016 kwam er een mail van Sanders dat ze bij hun standpunt blijven omdat de fout is ontstaan van invloeden van buitenaf en vervolgens worden we er van verdacht het plastic er opgelegd te hebben nadat de tafel nog nat was wat dus niet het geval was. Hierop heb ik op 02-01-2017 terug gemaild het jammer te vinden dat men bij hun standpunt blijven en heb ik verzocht om met een manager in contact te komen. Op 09-01-2017 mail ontvangen van Sanders dat op het servicerapport staat dat er veel glimmende plekken zijn achtergebleven nadat er een beschermlaag plastic op heeft gelegen en omdat ik dat rapport ook heb ondertekend is het dus voor Sanders kennelijk op dat moment duidelijk dat het geen productiefout is en blijft men bij de laatst aangeboden herstel offerte, tevens wordt er wat druk opgezet door te melden dat deze offerte nog maar geldig is tot 31-01-2017. op 10-01-2017 geantwoord via mail waar men de kennis vandaan heeft dat het door het afdek plastic is gekomen omdat het rapport enkel aangeeft dat er glimmende plekken zijn achtergebleven maar het rapport geeft niet aan dat het door de afdekplastic komt. Dat kan ook niet omdat diezelfde monteur een zelfde situatie heeft gezien op de andere tafel waar dit plastic al jaren op ligt en er aan de tafel nog niets te zien is. Tevens geef ik aan dat ik van mening blijf dat het aan de laklaag ligt en verzoek nu ook met de directie in contact gebracht te worden. Vervolgens wordt de communicatie kennelijk afgekapt door Sanders waarop ik op 13-02-2017 wederom een mail naar Sanders stuur dat ik het zeer onfatsoenlijk vind dat men totaal niet meer reageert en ook geen contact legt met de directie en dat ik dan zelf wel een manier zoek om met de directie in contact te komen. Vervolgens komt er op 22-02-2017 een antwoord van Sanders dat het toch echt mijn eigen schuld is want door het plastic er op te leggen is het plastic gaan verstikken vervolgens wordt er aangegeven wat de herstel werkzaamheden zijn en dat ze bij hun standpunt blijven. op 23-02-2017 geef ik wederom aan dat niet het plastic is gaan verstikken maar de lak laag en het verschil heeft ook de servicemonteur van de De Meubelman gezien tevens nogmaals gevraagd of men ook kan aantonen dat er geen afdek plastic op tafel gelegd mag worden? Ik kan het op hun site en informatie gids nergens vinden dus is het volgens mij nog maar de vraag of het een gebruikers fout is. Op 27-02-2017 wordt door Sanders gemaild dat ze niemand verbied om een afdek plastic op tafel te leggen maar ze geven wel de tip om die er ’s avonds weer af te halen. Door dat er afdek plastic is gebruikt is de lak verstikt. op 02-03-2017 heb ik met een mail geantwoord dat ik begrijp dat men nu aangeeft dat de lak is gaan verstikken (he he), ik vraag me af waarom de lak van de salontafel dan wel en de lak van de eettafel niet is verstikt. Hierdoor kom ik nog steeds tot de conclusie dat de lak van de salontafel de oorzaak is. Verder vraag ik waar die tip te vinden is om dezelfde dag het afdek plastic te verwijderen, verder vraag ik me dan ook af indien men zo’n tip geeft is men dan zelf er al van overtuigd dat de lak niet van denderende kwaliteit is en moet de klant hier dan niet wat duidelijker voor worden ingelicht. Op 03-03-2017 antwoord Sanders dat er met de lak niets mis is. De winkel is niet verplicht om te melden of u wel of niet een afdek plastic mag gebruiken. Het aanbod blijft van kracht en ik zou het hierbij willen laten. Op 09-03-2017 antwoord ik dat het toch wel vreemd is dat men eerst aangeeft dat het plastic verstikt en nu dan weer de lak verder wordt er over een tip gesproken welke nergens is terug te vinden. Hierdoor geef ik aan het gevoel te hebben dat de klantenservice van Sanders Meubelstad het principe afschuif systeem te hanteren en de klant dusdanig te behandelen dat hij er moedeloos van word en stopt. Tevens heb ik nogmaals gevraagd om in contact gebracht te worden met de directie. Hierna heb ik niets meer vernomen van Sanders Meubelstad. Hierop heb ik op 30-03-2017 een aangetekende brief naar de directie van Sanders Meubelstad gestuurd en gevraagd naar hun reactie over de gang van zaken. Deze brief is door PostNl op 31-03-2017 om 10:48 uur bezorgd. Hierop heb ik niets meer vernomen van Sanders Meubelstad. Ik had meer verwachtingen van een bedrijf wat aangeeft al meer dan 50 jaar ervaring te hebben maar kennelijk heb ik me daar enorm in vergist zelfs de directie heeft niet eens het fatsoen om een aangetekende brief te beantwoorden.

Als de salontafel ondwer garantie is hersteld met een nieuwe deugdelijke lak laag door Sanders Meubelstad.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

Bericht van Sanders Meubelstad

6 maanden geleden - Beste R Rommens, Wat een vervelende situatie. Ik heb het intern besproken en mijn collega die uw dossier in behandeling heeft zal hier opnieuw naar gaan kijken. Zij zal dit verder met mij bespreken als ze uitsluitsel heeft. Ik zal dit dan ook verwerken in dit bericht. Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Sanders Meubelstad

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 05 mei 2017 om 14:43 geantwoord

Beste R Rommens,

Wij hebben hier intern naar gekeken en gaan de salontafel kosteloos voor u herstellen. Mijn collega zal in loop van volgende week contact met u opnemen hierover om een afspraak in te plannen. Ik hoop dat u tevreden bent met deze oplossing. Excuses voor het ongemak.

Sophie - Webcare Sanders Meubelstad

Alle klachten die gemeld zijn door salontafel loosdrecht