Klacht: Slechte kwaliteit en een nog slechtere service

op 26 mei 2016 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Nog nooit zo veel spijt gehad als van onze beslissing een bank te kopen bij Sanders. Bij haar vestiging in Groningen begin dit jaar een bank gekocht, in de winkel zat de bank heerlijk en zag deze er prima uit. Vervolgens krijgen we 2 mei onze bank geleverd. Al snel komen we er achter dat de zitting vol met hobbels en kuilen zit. Gebeld met de servicelijn en wat schetst onze verbazing? Dit schijnt normaal te zijn en van de klanten word er verwacht dat je dagelijks de bank opklopt (10 minuten kloppen per kussen haalt de hobbels niet weg dus hou rekening met een uurtje of 2 werk per dag om normaal te kunnen zitten op een bank van meer dan 1700 euro).
Vervolgens krijgen we te horen dat dit vermeld is bij aankoop. Wie koopt er een bank voor dat geld als je er vervolgens niet van kunt genieten? De bank zit voor geen meter en van ons word verwacht dat wij iedere dag een paar uur gaan kloppen om te kunnen zitten.. Aangezien wij ook werken, eten en slapen blijft er dan geen tijd meer over om nog op de bank te zitten. Maar dit zou in de verkoopvoorwaarden staan welke wij bij aanschaf niet hebben mee gekregen. Deze is door de “service” lijn opgevraagd bij de winkel en hier hebben wij een foto van gekregen. Maar dit formulier hebben wij nooit gezien!. Zo hebben wij Protexx op de bank maar op dit formulier staat van niet. Dit formulier is nooit met ons doorgenomen! Maar toch word het probleem bij ons gelegd.
Gister zou een service monteur komen om de situatie op te nemen. Duidelijk aangegeven dat wij om 10 uur weg moesten en bevestigd gekregen dat de monteur voor deze tijd bij ons zou zijn… je raad het al, toen wij naar buiten liepen voor een afspraak met het consultatie bureau kwam de monteur de straat in rijden. Een uur te laat en wij moesten weg. Zojuist weer telefonisch contact gehad met de servicelijn en wederom word ik als klant in de steek gelaten.. een fout van Sanders maar de klant word aan hun lot over gelaten en over 4 weken komt er weer een monteur. Tot die tijd zitten wij met een bank waar je pijn aan je kont van krijgt als je er langer als 10 minuten op zit.
Sanders.. een bedrijf met slechte kwaliteit, zonder service, zonder begrip voor hun klanten. Als je twijfelt laat deze recensie dan een waarschuwing zijn. Google ook maar eens op Sanders klachten.. je zult zien dat wij niet de enige zijn.

Ik hou nog een (klein) stukje hoop dat wij hier met Sanders uit zullen komen maar tot die tijd ben ik alvast een dossier aan het maken om de geschillen commissie er bij te halen aangezien ik al bijna 4 weken aan het bellen en mailen ben maar dit alleen maar meer woede over de gang van zaken opwekt. Je word simpelweg niet gehoord en niet geholpen, het enige wat ik wil is waar ik voor betaald heb.. een comfortabele bank en anders mijn geld terug.

Nieuwe vulling en alle oneffenheden verhelpen of mijn geld terug.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 27 mei 2016 om 14:51 geantwoord

Geachte van der Kogel,

Dank u wel voor het toezenden van uw bericht welke wij tevens gezien hebben op facebook en Klachtenkompas.
Wij reageren op al uw berichten via klacht.nl
Vervelend te lezen dat u niet tevreden bent over het verloop van de service.
Goed te vernemen wat wij dat er 27-06 een servicemonteur naar u toekomt om het probleem te beoordelen en indien mogelijk ter plaatse te verhelpen.

Daarnaast zien we ook dat er reeds een bestelling staat voor een nieuwe hoes voor de bank.
Wij gaan er dan ook vanuit dat alles voor u word opgelost.

Sophie van Webcare Sanders

Heeft op 28 mei 2016 om 12:38 geantwoord

Voor het eerst in de kussens gekeken en je kunt onmogelijk dmv opkloppen van grote brokken een comfortabel kussen maken. Als betalende klant moet ik nu dus 5 weken wachten voor iets wat een monteur niet ter plekke kan oplossen. Weet dus nu al dat, zelfs al kom ik er met sanders uit, ik nog minstens 2 maanden met een oncomfortabele bank zit. Van eerste melding tot het eerste bezoek van de momteur zitten 9 weken. En dan is er waarschijnlijk nog niks opgelost. Dat vind ik belachelijk en is geen service meer te noemen. Ik hoop dat de oplossing beter is als de klantvriendelijkheid.

Alle klachten die gemeld zijn door n.vanderkogel