Klacht: Slechte kwaliteit CV-ketel

op 05 januari 2014 over agpo ferroli in de categorie CV Ketels

Onze woning is in 2009 opgeleverd met een AGPO Ferolli Megadens 5 CV ketel. Deze heeft nog niet één stookseizoen zonder klachten gefunctioneerd. Tot twee keer toe is de ventilator al vervangen, de automatische onluchter is vervangen en nu is de regel print aan de beurt. Dit heeft als gevolg honderden euro’s kosten en uren in de kou en daar wordt een mens niet vrolijk van. En dat terwijl we een onderhoudscontract heben afgesloten. Over het onderhoudsbedrijf niets dan lof, die reageren snel en adequaat, maar de kwaliteit van de ketel is gewoon beneden peil. In ons project van 26 huizen hebben binnen 4 jaar al 5-6 bewoners de ketel vervangen i.v.m. hoge kosten en veel storingen. Je mag van een deugdelijke CV ketel toch verachten dat deze 10-15 meegaat, zeker als er regulier onderhoud plaats vindt.

AGPO Ferolli moet haar verantwoordelijkheid nemen in deze en toegeven dat de kwaliteit niet deugt en ons financieel compenseren. Van deze ketel is de kwaliteit uitermate teleurstellend.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door agpo ferroli in behandeling genomen

Bericht van agpo ferroli

6 jaren geleden - Geachte heer Van der Uit,Wij willen u bedanken voor het melden van uw klacht. Ferroli Nederland hecht veel waarde aan de mening van onze klanten en wij stellen uw reactie dan ook erg op prijs.Om u zo nauwkeurig mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij een consumentenwijzer opgesteld (http://bit.ly/Ferroli). Deze consumentenwijzer dient als vraagbaken voor installatie, onderhoud en garantie werkzaamheden aan uw thuisinstallatie. De consumentenwijzer geeft aan wat u mag verwachten van uw installateur of onderhoudsbedrijf en wanneer u terecht kunt met vragen bij Ferroli Nederland.Omdat we begrijpen dat u niet alle mogelijke vragen van ons direct paraat heeft hebben wij voor u een klantformulier ontwikkeld (http://bit.ly/Klantformulier) waar u uw klacht of storing zo zorgvuldig mogelijk online kunt invullen. Nadat we deze van u hebben ontvangen zullen wij u verder informeren.Met vriendelijke groet,Webcare team Ferroli Nederland

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat agpo ferroli een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

agpo ferroli

Heeft op 18 februari 2014 om 19:37 geantwoord

14-1 is er een voorstel voor afspraak gemaakt voor coulance bezoek. 20-1 heeft dit bezoek plaatsgevonden en heeft de servicepartner alles kosteloos in orde gemaakt.

6 jaren geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over agpo ferroli is afgesloten door de melder van de klacht.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van agpo ferroli beoordeeld.

Heeft op 19 februari 2014 om 18:07 geantwoord

Er is een specialist van Ferolli geweest die de ketel beoordeeld heeft en tot de conclusie kwam dat de storingen veroorzaakt zijn door dat de installateur van Hoften verzuimd heeft om een fabrieksmodificatie uit te voeren in de ketel. Deze was inmiddels wel uitgevoerd door AK Service, het bedrijf dat de ketel nu in onderhoud heeft. Op kosten van Ferolli is de ketel nu hersteld door AK Service en werkt sinds die tijd storingen vrij.

Alle klachten die gemeld zijn door erikvanderuit