Klacht: Slechte klantenservice

op 10 juli 2017 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Beste AH,

Dit weekend zijn wij met een vereniging weg wezen kamperen. Om aan eten te komen hebben wij besloten gebruik te maken van de AH bezorgservice en gezien we aardig in the middle of nowhere zaten, hebben we het zelf opgehaald in Ede. Daar werd ons verteld dat we de kratten terug konden brengen naar elke AH.

Dus wij na het weekend naar Nijmegen, St. Jacobslaan om de kratten terug brengen, maar die wilde ze niet accepteren. Je mag ze alleen inleveren bij een pickup point en dat zat in Dukenburg, andere kant van de stad. Ook al gaven we aan dat wij te horen hebben gekregen de kratten overal in te mogen leveren, kregen we een soort van excuses, maar als nog mogen wij de halve stad door om daar de kratten in te leveren. Uiteindelijk heeft dat ons meer dan een uur extra gekost.

Los van dat we niet konden vinden waar deze AH zat, want daar komen wij nooit, moesten we een parkeergarage in om de kratten terug te brengen. Dus voor ons weer extra kosten. Niet dat we moeilijk doen over 50 cent, maar het maakt de dag er niet beter op.

Dukenburg nam de kratten wel aan, maar alleen na het invullen van een formulier, waarvan we de gegevens niet van wisten. Iemand anders had de boodschappen besteld en gehaald. Met veel moeite werd geaccepteerd dat de naam en rekeningnummer van de vereniging met een postcode van een van ons voldoende was. Maar dat kon dus ook niet contant uitbetaald worden, maar zou worden terug gestort. Wat weer betekend dat we maar moeten hopen dat het allemaal goed gaat en we binnenkort het bedrag gaan ontvangen. Waarom kan het niet eenvoudig afgehandeld worden met een contante betaling?

Om nog even het verhaal compleet te maken, hadden wij ook verschillende flessen met statiegeld, totaal zo’n € 3,00. Deze had ik ingeleverd bij Nijmegen St. Jacobslaan. Met de hele situatie rondom de kratten was ik dat daar vergeten, dus in Dukenburg gevraagd of ik het statiegeld kon terugkrijgen. Nou, je voelt het vast aankomen, dat kan alleen bij de St, Jacobslaan, want daar zijn ze ingeleverd. En ook al heb ik dit gehele verhaal al verteld, geen enkele beweging in te krijgen om de € 3,00 uitbetaald te krijgen en mocht ik weer terug naar de St. Jacobslaan.

Beste AH,

ik als klant zit niet te wachten op kennis van elke vestiging en waar ik wat wel of niet kan (in)leveren. Daarbij verwacht ik als klant dat als iets koop/inlever bij AH 1, dat ik dat terug zou kunnen brengen of kunnen regelen bij AH 2.

Nu ben ik mij wel bewust van het feit dat de gemiddelde AH een eigen filiaal manager heeft (met vast een eigen boekhouding), maar toch blijft het (voor mij als klant) een gezamenlijk bedrijf die contact heeft met elkaar of als het nodig is voor de klanten contact kunnen hebben met elkaar. Want laten we eerlijk zijn:

* als Ede een foldertje had meegegeven voor de duidelijkheid waar we de kratten mogen/moeten inleveren met de bijbehorende regels
* of als de St. Jacobslaan iets had gezegd in de trend van ‘het is niet de bedoeling om het hier in te leveren, maar we gaan het voor u regelen, hier is het formulier’
* of als we in Dukenburg eventueel contant het geld terug hadden kunnen krijgen
* of als we niet zo’n uitgebreid formulier hadden moeten invullen (wat je eventuele bij elke AH zou moeten kunnen)
* of als Dukenburg het statiegeld bonnetje gewoon had uitbetaald (want doen we nu echt moeilijk over de € 3,00 waar het om ging?)

Dan had ik dit bericht waarschijnlijk niet geschreven.

Als er duidelijkheid komt over hoe dit kan gebeuren en wat ze mogelijk gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MDMD