Klacht: slechte klacht afhandeling

op 17 mei 2016 over Redcoon in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik heb op 3 april een playstation 4 gekocht en op 5 april ontvangen echter is deze al na ongeveer een half uur kapot gegaan met mijn spel er nog in. Deze spel gaat er niet meer uit. Heb dit aan redcoon gemeld. Ik heb gelijk de playstation retour gestuurd via hun eigen retour procedure en na vele klachten via e-mail, telefoon en chat met redcoon heb ik op 29 april een nieuwe playstation ontvangen. Echter wacht ik nu nog steeds op compensatie of een nieuwe spel van redcoon. Redcoon geeft alleen maar aan dat ze wachten op antwoord van sony. Ik heb vandaag een herroepingsprocedure gestart naar redcoon voor de opnieuw ontvangen playstation. Dit omdat ik mijn volledige vertrouwen in redcoon kwijt ben.

Als ik de kosten van de playstation, verzendkosten en de kosten van het spel fifa 16 terug heb ontvangen. Tevens lijkt mij een extra compensatie voor de frustratie en klachtafhandeling niet ongepast

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Redcoon in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Redcoon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Redcoon

Heeft op 18 mei 2016 om 15:41 geantwoord

Beste Pascal,

Ik lees dat je ontevreden bent, bedankt dat je dit op deze manier aan ons kenbaar hebt gemaakt. Als eerst excuus voor het ongemak uiteraard! Dit is niet de bedoeling zoals Redcoon te werk wil gaan.

Helaas hebben wij geen reactie ontvangen vanuit de fabrikant en we willen jou niet de dupe laten zijn en hebben daarom het spel gecrediteerd aan je en de terugbetaling is gedaan en het bedrag zal binnen enkele werkdagen terug op je bankrekening staan.

Spijtig om te vernemen dat je jouw nieuw ontvangen product retour wil sturen. Maar ik snap dat je lang hebt moeten wachten en nogmaals excuus hier ook voor.

Je mag jouw product retour sturen via deze link: http://www.redcoon.nl/retour

Zodra wij het product retour hebben ontvangen zal het bedrag teruggestort worden op je rekening. De terugbetaling van het spel is reeds gedaan en wij hopen dat hiermee de klacht voor je is opgelost.

Ik kan me voorstellen dat dit geen prettige ervaring geweest is maar toch hopen wij dat je ons nog een keer de kans wil geven om te laten zien hoe het wel moet gaan.

Bart Namens het redcoon Webcare-Team

Heeft op 08 juni 2016 om 16:17 geantwoord

Heb van Redcoon na tussenkomst van klacht.nl na drie werkdagen 40,- ontvangen voor een nieuwe spel. Heb deze gekocht maar vorige week ontving ik ineens mijn spel terug welke in de playstation zat. Hier heb ik niet om gevraagd daar ik de 40,- al had.

Vervolgens komt redcoon met de volgende mail.
Beste mevrouw Temming,

Vanuit ons retourencentrum hebben wij venomen dat je het spel dat vast zat in de playstation alsnog retour hebt ontvangen.

Echter heb je van ons ook 40 euro retour gehad ter compensatie.

Deze ontvangen wij graag retour.

Je kunt het bedrag overmaken op de volgende gegevens:

Rekeninghouder: redcoon Benelux
Rekeningnummer: NL46 RABO 0112 0262 73 (BIC: RABONL2U)
Vestiging: Rabobank Tilburg en omstreken
Wil je hierbij aub je ordernummer AUF-R-3645723 vermelden?

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Laura Pijlman
Customer Service Representative

Echter op mijn telefoontje naar redcoon met de mededeling dat ik dan twee spellen heb en 40 euro extra kosten en dit dus ook niet zal doen. Hier hebben zij geen boodschap aan. Ik bied aan om 1 spel naar ze op te sturen. Hier mee gaan ze niet akkoord en willen de 40 euro retour. Ik kan de tweede spel immers gewoon doorverkopen is hun antwoord.

Ik begin dit wel erg vervelend te vinden en mijn geduld met redcoon is nu echt wel op.

Alle klachten die gemeld zijn door Pascal1984