Klacht: Slechte kennis van werknemers betreft abonnementen

op 08 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste heer/mevrouw,

Ik heb viermaal met uw collega’s gebeld om mijn weekend vrij en nieuwe abonnement traject vrij maandabonnement op 1 kaart te zetten. Allemaal waren deze in de veronderstelling dat dit mogelijk was. Hierdoor heb ik ook een lange tijd aan de lijn gezeten. Ook werd de lijn tweemaal afgebroken nadat ik in de wacht was gezet. Daarom zijn mijn klachten:

1. Ik werd tweemaal afgebroken nadat ik de wacht stond
2. Uw collega’s zijn niet goed op de hoogte van een relatief simpele situatie. Er kunnen simpelweg geen twee abonnementen op 1 ov chipkaart zijn. Deze basiskennis moet toch wel bekend zijn en minstens bij drie van de vier medewerkers.

Daarbij heb ik een klacht betreft de slechte samenwerking met OV-chipkaart. Mij werd door uw vijfde collega aanbevolen om te bellen naar 0900-0980 wat 50 cent per gesprek kost. Via deze weg kon ik mijn ovkaart aanvragen en zou ik hem binnen 3 dagen ontvangen. Echter kon het snelle ontvangen enkel via het bestellen via internet. Dit kost dus 50 cent. Zij had mij moeten aangeven dat ik het via internet had kunnen doen en dat het telefonisch kan maar dat het dan 10 dagen duurt voordat de ov kaart binnen is. Daarbij werd mij door uw collega van de NS verteld dat ik het kaartnummer zou ontvangen en deze zou moeten doorgeven om direct mijn nieuw abonnement erop kon zetten. Echter kreeg ik het kaartnummer an ov chipkaart nog niet. Ik heb deze daarom nogmaals gebeld (wat totaal brengt op 1 euro), maar zij konden het kaartnummer pas morgen geven (misschien!). Mijn klacht hierom is daarom:

3. Uw samenwerking met de NS op dermate slecht niveau is gezien u niet geïnformeerd en op de hoogte bent van elkaars werkwijze.
4. U verstrekt onjuiste informatie

Gewenste Oplossing:

Als ik twee abonnementen op mijn ov kaart kan zetten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 03 oktober 2016 om 09:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste lezer,

Er is inmiddels contact opgenomen met de indiener van deze klacht. We hebben de klacht via onze reguliere kanalen opgepakt en beantwoord. Om deze reden ziet u de aangedragen oplossing hier niet terug. We begrijpen dat anderen mogelijk op zoek zijn naar een antwoord op dezelfde vraag of klacht. Mocht u eenzelfde vraag hebben of een klacht willen indienen, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice zodat wij uw vragen alsnog kunnen beantwoorden.

Wij zijn dag en nacht te bereiken via Social Media (Twitter, Facebook) of via telefoonnummer 030-751 51 55. Tevens kunt u vragen per e-mail of brief indienen en via onze chat op www.ns.nl/klantenservice contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u bij vragen terecht op ons serviceforum via www.forum.ns.nl.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Florinadejong