Klacht: Slechte en trage service!

op 04 april 2013 over Actua Verzekeringen in de categorie Verzekering

Half november 2012 hebben we een Asus netbook laten repareren, na een defect in het scherm. (3 maanden in bezit).

In eerste instantie geen problemen. Alle papieren ingevuld, zodat deze kosten via Actua gedekt zouden worden. (±180 eu, waarvan 50 eigen risico).
Deze kosten overgemaakt, dus de aanvraag ter reparatie was in orde.

Begin januari, een telefoontje van Actua, dat niet alle gegevens compleet zijn. Na wat communicatie de resterende gegevens via email verstuurd.
Vervolgens kwam de netbook terug van de reparatieservice, -> probleem met het scherm was niet verholpen -> dus weer teruggestuurd.

Eind januari hadden we deze weer in bezit, ditmaal alles in orde… Maar toen..

Half februari hadden we niets vernomen van Actua, dus weer telefonisch contact opgenomen. Weer gaven ze aan niet alle gegevens compleet te hebben, dus ik heb een mail opgesteld, met alle reeds ingevulde formulieren als bijlage meegestuurd.

3 weken later (begin maart) niets vernomen, dus wederom bellen. Gaven ze aan dat het bedrag op 26 februari is overgemaakt. Gelieve de afschriften te checken van het desbetreffende rekeningnummer.
Wij gedaan, geen spoor van deze overboeking, dus volgende dag wederom gebeld. Werd me verteld dat hun systeem klopt, bedrag is netjes overgemaakt en deze betaling is niet teruggekomen oid.

We hebben vervolgens via de winkel waar de netbook vandaan komt en we de verzekering hebben afgesloten contact opgenomen. Deze hebben een mail opgesteld waarin nogmaals het hele verhaal werd uitgelegd, met als afsluitende regel: klant wenst een gepaste oplossing voor dit probleem.

Hun reactie hierop was dat ze geen juiste correspondentienummer hebben, dus het bedrag kan niet overgemaakt worden, want de papieren zijn niet op orde.

Een week later wederom contact opgenomen m.b.t. de status van het verhaal. Werd me wederom verteld dat het bedrag gewoon is overgemaakt rond 22 februari en dat WIJ maar contact met onze bank moeten opnemen om te vragen waar het geld heen is.
Naar ons idee is dat de verantwoording van Actua. Dus hier zijn we niet op ingegaan. Tevens omdat ik telkens als ‘leugenaar’ werd behandeld en ik maar beter op de afschriften moet kijken.

Na nogmaals een email opgesteld te hebben, met als bijlage de afschriften van de periode eind februari begin maart, wederom radiostilte.

afgelopen dinsdag (2 april) gebeld dat we het helemaal beu zijn en dat er z.s.m. iets geregeld moet worden. Ditmaal sprak ik iemand die wel tijd nam om ons te helpen. Hij zou intern e.e.a. navragen en mij daarna terugbellen.

Een uurtje later werd ik inderdaad teruggebeld, met de uitleg dat het bedrag is overgemaakt op 22 februari, maar is teruggekomen wegens een tenaamstelling die niet overeen kwam met het rekeningnummer. In dit gesprek hebben we nogmaals de gegevens doorgenomen en kregen we de volgende dag het geld op onze rekening.

In principe is het geregeld, maar...

Ik heb in de afgelopen 3 maanden aardig wat tijd besteed tijdens kantooruren om deze boel te regelen. Dit houdt in dat mijn telefoonkosten buiten mijn bundel zijn opgelopen. (0900-nummer, i.c.m. veel wachttijden).

Tevens veel tijd besteed met het opstellen van de vele mailtjes die verstuurd zijn en het uitzoeken hoe/wat/waar. Het ergste vindt ik dat je voor leugenaar wordt uitgemaakt, terwijl zij hun zaakjes niet op orde hebben.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Actua Verzekeringen

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actua Verzekeringen over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Actua Verzekeringen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door G.spekman