Klacht: Slechte communitie

op 22 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Bedrijf emailed over inleveren van boeken (duidelijk). Maar ik heb zelf nooit de email gezien, had zelf een brief verwacht. De eerste brief die ik kreeg was meteen een factuur / boete. Nooit een brief gehad met herinnering om de boeken in te leveren. Als je een factuur via de post kan doen, kan je ook een herinerring of opdracht sturen via de post om te je te vertellen dat je je boeken nog moet inleveren, niet iedereen leest hun email 24/7.

Het feit dat ze meteen geld eisen i.p.v. optie om alsnog in te leveren (alsof ze je 4 boeken die je in moet leveren te kort komen) is gewoon onzin.

Wanneer ik de optie krijg om gewoon de boeken in te leveren i.p.v. een boete te betalen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 22 augustus 2017 om 11:42 geantwoord

Beste Youp_w,

Naar aanleiding van uw reactie kunnen wij meedelen dat wij op 20-06-2017 een e-mail hebben verstuurd met het verzoek de boeken in te leveren. Op 07-07-2017 is er een herinnering verstuurd omdat wij nog geen boeken retour hadden ontvangen. Vervolgens is er inderdaad een factuur verstuurd.

Volgens onze gegevens zijn er genoeg verzoeken verstuurd om de boeken in te leveren. Ook op school wordt er aangegeven dat de boeken voor 1 augustus ingeleverd moeten worden. Tevens staat deze datum aangegeven in de algemene voorwaarden.

De schaderekening is dan ook terecht en zal voldaan moeten worden.

Vriendelijke groet,
Janet, afdeling klantenservice VanDijk.

Heeft op 28 augustus 2017 om 13:56 geantwoord

Ik heb de emails nooit ontvangen, dus is beetje lastig. Zelf ben ik ook gehele jaar (en 8 vorige jaren) niet naar school geweest, dit jaar was IVM medische complicaties. Snap dat dit in \"normale\" gevallen een beetje raar is.

Maar het feit dat ik gewoon geen brief heb gehad of iets wat ik niet KAN missen, vind ik het nog steeds heel erg \"makkelijk\" gedrag van van dijk om er maar uit van te gaan dat iedereen de inlever datum weet / dat iedereen de email daadwerkelijk ontvangt / ziet.

Alle klachten die gemeld zijn door Youp_w