Klacht: Slechte communicatie / weggegooid geld / opwaarderen OV-chipkaart

op 27 januari 2014 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Op 27 januari ontving ik per mail van Intrum Jusititia het bericht dat ik 60 euro moest betalen omdat Trans Link Systems tevergeefs mijn OV Chipkaart had geprobeerd op te waarderen met 20 euro. Dit was de eerste mededeling die ik hierover ontving. Van Trans Link Systems heb ik hiervoor geen enkel bericht ontvangen, noch per mail noch per post.

Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. Van alle bedrijven waarbij ik een automatische incasso heb lopen, ontvang ik bij een niet gelukte incasso een email of brief met het verzoek het bedrag binnen 14 dagen over te maken. Dat vind ik een redelijke gang van zaken. Het is niet de eerste keer dat ik door een onduidelijkheid in de communicatie of een nooit ontvangen waarschuwing via Trans Link Systems direct bij Intrum Justitia terecht kom. Correspondentie hierover of het indienen van een klacht heeft dan al geen zin meer. De herinnering die ik van Intrum Justitia per mail ontvang kost 40 euro.

Deze gang van zaken verbaast mij. De falende communicatie van Trans Link Systems / OV Chipkaart verandert een gewone klant in een wanbetaler en het financiele voordeel gaat naar Intrum Jusititia. Een verlies-verlies situatie als je het mij vraagt.

Ik wil kopieën zien van brieven/emails die Trans Link Systems in december 2013/januari 2014 naar mij heeft gestuurd om me te attenderen op een mislukte incasso transactie.

Ik wil dat TLS in het vervolg een email stuurt wanneer een incasso binnen 7 dagen niet is gelukt.

Indien TLS niet kan aantonen dat er pogingen zijn ondernomen om mij op de hoogte te stellen van een mislukte transactie, wil ik dat TLS de verantwoordelijkheid op zich neemt voor het overdragen van mijn 'casus' aan Intrum Justitia en mij de 40 euro transactiekosten terug betaalt.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door elisemenick