Klacht: slechte communicatie met als gevolg veel frustraties

op 20 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

te late informatie; geen info; verkeerde info
We hadden een bezoek gepland aan onze zoon in Amsterdam.
planning was een dagretour (keuzedag) Sittard-Amsterdam zaterdag 19 augustus.
Op vrijdag gezien dat tgv werkzaamheden tussen Den Bosch en Utrecht een bus ( 1 uur) zou rijden. We besloten om via Rotterdam te reizen eerste klas i.p.v. in een bus.
Om 8.00 u stond op de site dat er geen trein van en naar Sittard ging.
Na 9.00 u de trein via Eindhoven en Rotterdam genomen.
In alle stress in Rotterdam mijn kaart onterecht ge upgrade voor een duurdere trein ipv uitchecken.

De ernstigere problemen waren op de terugreis.
Wilden opnieuw via Rotterdam teruggaan vanuit Amsterdam.
Zaten in de trein van 19.51u toen werd omgeroepen dat deze trein niet zou rijden i.v.m. een trein die hiervoor stond met defecten.
Conducteur verwees ons naar perron 15 A waar een trein stond richting
Breda. Toen we een tijdje in deze trein zaten kregen we via medepassagiers te horen dat ook deze trein niet ging rijden. De conducteur verwees ons naar perron 2 A waar een trein naar Den Haag zou gaan. Van daaruit zouden we via Rotterdam en Eindhoven kunnen doorreizen, maar de trein zou over 2 minuten vertrekken. Twee
65- plussers rennen zo hard ze kunnen van 15A naar 2 A. De trein vertrok en bleek via Haarlem, Heemstede en Leiden naar Den Haag te gaan. Vervolgens hoorden we van de conducteur dat ook in Den Haag een bus genomen zou moeten worden richting Rotterdam. We besloten om in Leiden de trein naar Utrecht te nemen . Rennen voor een bus in Utrecht. Rennen voor een trein in Den Bosch. Vijf uur onderweg. We waren niet blij.

compensatie van onze keuzedag eerste klas.

Alle klachten die gemeld zijn door Harrie Verkoelen