Klacht: slechte aflevering

op 20 juni 2017 over Online Pakket Dienst in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zaterdag iphone 7 besteld bij Tele2 welke op zondag afgeleverd zou worden, mooi dachten we nog. Op zondag belde de chauffeur dat hij vast zat voor een brug, die vanwege de warmte niet dichtging (kan gebeuren), maar hij zou zorgen dat de aflevering maandag zou plaatsvinden. Maandag geen sms, geen email, dus gebeld. Chauffeur had niets doorgegeven?? Boos en gefrustreerd de afspraak maar naar dinsdag verzet. Netjes weer een mailtje en een sms met de tekst van te voren bellen. Dinsdag niets! Ineens een mail voor een nieuwe afspraak. Gebeld met OPD. De chauffeur was aan de deur geweest werd verteld, terwijl ik gewoon thuis was en er was ook niet even gebeld zoals was afgesproken – ik zou teruggebeld worden. Na een uur zelf maar weer gebeld maar nu met de klachtenlijn van OPD – kreeg ik dezelfde persoon weer aan de telefoon – en nog weer een mailtje naar het hoofdkantoor. De dag is nu voorbij en nog steeds niets gehoord!
Tele2 gebeld en die kan er ook niets aan doen en zeggen mij maar geduldig te wachten – echt belachelijk, dit is een probleem van Tele2 met zijn transporteur en niet van mij. Er zit maar 1 ding op en dat is de hele deal cancelllen en lekker naar een andere provider. LANG LEVE DE KLANT

vandaag oplossen (di 20-6-2017)!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Online Pakket Dienst over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Online Pakket Dienst in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Online Pakket Dienst een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Online Pakket Dienst

Heeft op 21 juni 2017 om 14:46 geantwoord

Beste Johan,

Het klopt inderdaad dat de koerier op zaterdag een flinke vertraging had opgelopen. Deze koerier had nooit mogen beloven dat we de volgende dag opnieuw zou willen leveren. Levering vind namelijk niet plaats in overleg met de koerier, de afspraak wordt altijd gemaakt via het klantenteam. We hebben de koerier hier reeds over aangesproken. Omdat het pakket niet vrijgegeven was maar in ons systeem nog op route stond ben je die dag niet benadert voor een nieuwe afspraak. Wat betreft de 2e leverpoging hebben wij deze klacht met de koerier besproken. Deze geeft aan dat hij wel gebeld zou hebben en dat hij te horen kreeg dat de levering vandaag niet door zou gaan omdat er niemand thuis zou zijn. Natuurlijk hebben wij dit nagekeken en uit zijn telefoonlijst blijkt dat hij rond de tijd van levering inderdaad naar het nummer behorende bij deze order gebeld heeft. Dit gesprek heeft 45 seconden geduurd.

Ik zie dat er ondertussen een nieuwe afleverafspraak gemaakt is voor levering op de 23e. We zullen er op toezien dat deze levering soepel en volgens afspraak verloopt. Excuses voor het veroorzaakte ongemak.

Online Pakket Dienst

Heeft op 21 juni 2017 om 16:18 geantwoord

Ik ben absoluut niet gebeld over de aflevering, dit is pertinent een leugen, indien gewenst stuur ik jullie een screenshot van mijn ontvangen gesprekken van gisteren. Net als dat er eerder werd verteld dat hij aan de deur heeft gestaan en er niemand thuis was. Gisteren is er afgesproken dat de levering vandaag 21-6 na 17.00 uur zou gebeuren. (Niet de 23e). Tot op heden alleen een mail ontvangen om 1:51 dat de bestelling klaar ligt voor verzending - verder niets! Geen mail of sms over de tijd van afleveren!

Bericht van Online Pakket Dienst

1 maand geleden - Goedemiddag, Ik zie dat er gisteren telefonisch contact is geweest tussen u ons klantteam. Deze hebben verteld dat we het op dat moment aan het uitzoeken waren en dat we aanraden om toch alsnog een nieuwe afspraak te maken. Hierbij staat beschreven dat u de verbinding heeft verbroken. Vandaag is er door ons klantteam een poging gedaan om u te bereiken voor een nieuwe afspraak maar deze hebben u helaas niet kunnen bereiken. Ik kan geen afspraak voor de 21e terugvinden, heeft u deze bevestigd gekregen via de mail en sms? Wilt u de afspraak op de 23e door laten gaan? Met vriendelijke groet, Online Pakket Dienst

Alle klachten die gemeld zijn door Johan_Aalsmeer