Klacht: slecht werk verricht + 29,50 betalen

op 30 juni 2016 over Zorgtoeslag.nl in de categorie Adviesbureau

Ik ben in april 18 geworden heb zorgtoeslag aangevraagd, kort daarna heb ik een incasso gekregen met dat ik 29,50 moest gaan betalen. Ik vind dit natuurlijk abrupt aangezien nergens te lezen was dat ik 29,50 moest gaan betalen. Als ik dat had geweten had ik het niet bij ze gedaan. Ik heb ook geen email ontvangen met informatie hierover. Ik heb het nu niet betaald door onvoldoende saldo, ik kan het mij ook niet veroorloven. Ook hebben ze nog eens geen goed werk verricht. Zij hebben mijn rekening nummer niet doorgegeven waardoor ik de afgelopen maand geen zorg toeslag heb ontvangen waardoor ik alsnog de helle bedrag van mijn zorgverzekering moest betalen. Ik heb nu zelf mijn rekening nummer doorgegeven. En ben heel boos dat ik nu verlies maak. Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden.

Ik wil dat ik geen 29,50 hoef te betalen en zeker niet nadat ik door zorgtoeslag.nl ook nog eens geen zorgtoeslag heb gekregen voor de afgelopen maand. Ik wil dat er meer duidelijk heid komt op de site over dit.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zorgtoeslag.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zorgtoeslag.nl in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zorgtoeslag.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 01 juli 2016 om 09:15 geantwoord

Geachte mevrouw Hassouni,

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is.

Zorgtoeslag.nl is een intermediair op het gebied van het aanvragen, wijzigen of stopzetten van de zorgtoeslag. Wij zijn dus geen onderdeel van de Belastingdienst, maar werken als een online belastingadviseur, gespecialiseerd in de zorgtoeslag. Dit vermelden we op onze homepage, bij de Veelgestelde Vragen en in de bevestiging die wij per e-mail versturen.

Wij helpen mensen bij het berekenen van de zorgtoeslag. Daarvoor kan gratis en geheel vrijblijvend een proefberekening worden gemaakt door het stappenplan in te vullen. Daarna kan er desgewenst gebruik worden gemaakt van onze dienstverlening, waarmee u uw aanvraag, wijziging of stopzetting tegen eenmalige kosten door ons laat controleren, verwerken en indienen.

Een van de voordelen van deze dienstverlening is het achterwege laten van de Digid-code. Deze is voor veel mensen een doorn in het oog en kan zelfs een reden zijn om toeslag te laten liggen. Wij zijn als intermediair bekend bij de Belastingdienst en hebben geen Digid nodig omdat wij onze eigen, beveiligde digitale verbinding met de Belastingdienst hebben.

Daarnaast controleren wij alle aanvragen, wijzigingen en stopzettingen en nemen wij wanneer nodig contact op met de aanvrager. Daardoor gaat u een zo passend mogelijke toeslag ontvangen, wat een groot verschil is met het aanvragen bij de Belastingdienst. Die haalt onjuistheden namelijk pas achteraf uit de aanvraag, waardoor u geconfronteerd kunt worden met onplezierige terugbetalingen.

Ook zorgen wij ervoor dat u niet te weinig toeslag aanvraagt. Het komt heel vaak voor dat wij er na controle van een aanvraag achter komen dat er recht is op een hoger bedrag aan toeslag. Doordat wij dit corrigeren kan dit tientallen tot honderden euro’s aan toeslag extra opleveren, waardoor u de verwerkingskosten gelijk hebt terugverdiend. De Belastingdienst doet dit niet voor u, waardoor u mogelijk toeslag misloopt.

Wanneer u na de gratis proefberekening ervoor kiest om uw aanvraag, wijziging of stopzetting door ons te laten behandelen, dan vragen wij hiervoor twee expliciete akkoorden waarmee u ons opdracht geeft om uw aanvraag, wijziging of stopzetting te verwerken, en waarmee u ons machtigt om de eenmalige verwerkingskosten van € 29,50 na verlening van de dienst te incasseren. Worden één of beide akkoorden niet verleend, dan krijgen wij geen gegevens binnen en zullen wij geen dienst aan u verlenen.

Geeft u ons opdracht om uw aanvraag, wijziging of stopzetting te behandelen, dan bevestigen wij dit direct op de website. Ook sturen wij daarvan gelijk een bevestiging naar het opgegeven e-mailadres. Daarin vermelden wij, net zoals op de website, dat u vanaf dat moment 14 dagen de tijd hebt om kosteloos en zonder opgaaf van reden te annuleren. Na verloop van deze termijn verwerken wij uw aanvraag, wijziging of stopzetting en dienen wij deze in bij de Belastingdienst, waarmee onze dienst is geleverd. Het betreft een éénmalige dienst, waarvoor wij éénmalig € 29,50 in rekening brengen.

U geeft aan dat Zorgtoeslag.nl in gebreke is gebleven, omdat u het rekeningnummer zelf hebt moeten opgeven aan de Belastingdienst. Het opgeven van het rekeningnummer is echter een standaardprocedure die de Belastingdienst uitvoert, en alleen door de aanvrager zelf met ondertekening kan worden bevestigd. Om te voorkomen dat betalingen naar onjuiste rekeningnummers worden overgemaakt hanteert de Belastingdienst sinds enige tijd strengere regels.

Om te voorkomen dat u hierdoor langer op de uitbetaling moet wachten, vermelden wij op onze website, maar ook in onze bevestigingsmail, dat u zelf het rekeningnummer nog dient door te geven. Daarvoor sturen wij in onze e-mail ook het benodigde formulier mee. Nadat de Belastingdienst uw rekeningnummer heeft verwerkt, wordt de toeslag met terugwerkende kracht aan u uitbetaald. U loopt geen toeslag mis.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, neemt u dan gerust contact met ons op.

Zorgtoeslag.nl

Alle klachten die gemeld zijn door hhassouni