Klacht: Slecht systeem en lang wachten op de reparatie

op 06 september 2018 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Maandag heb ik mijn telefoon aangemeld voor de ophaalservice. Voordat ik begon aan die aanvraag zag ik dat je voor schermreparaties 50 euro korting kan krijgen als Samsung Member. Ik wilde hier heel graag gebruik van maken, omdat schermreparaties toch wel heel prijzig zijn voor een samsung galaxy s8. Dus ik had de voucher gedownload en ik ben toen begonnen aan die aanvraag. Aan het einde van de aanvraag zou je dus die voucher kunnen verzilveren. Dit was bij mij dus niet het geval, ik kon alleen kiezen om de aanvraag te bevestigen of terug te gaan naar vorige stap. Omdat ik dacht dat je de voucher misschien daarna nog kon verzilveren heb ik dus toch maar op bevestigen gedrukt. Ik had toen meerdere malen een bericht gestuurd naar samsung via Facebook Messenger. Ik kreeg daar ook geen reactie op terug van samsung. Woensdag kreeg ik dan mijn prijsopgave en ik toen kwam ik er pas echt achter dat ik geen gebruik kan maken van de 50 euro korting, terwijl ik dit wel hoor te kunnen krijgen. Mijn moeder heeft toen met samsung telefonisch contact opgenomen en die konden uiteindelijk alsnog de voucher indienen. Dus ik zou dan een nieuwe mail krijgen met een nieuwe prijsopgave. Na een hele middag en avond te wachten had ik helaas nog geen mail. Dus donderdagmorgen heeft mijn moeder weer gebeld naar Samsung. Wat blijkt de nieuwe aanvraag moet goedgekeurd worden en helemaal opnieuw verwerkt worden en dit kan nog wel een paar dagen duren. Dus dit betekent dat ik al die dagen moet wachten totdat ik eindelijk kan aangeven dat ik mijn telefoon wil laten repareren. En als dat eenmaal kan, moet ik nog eens een paar dagen wachten totdat mijn telefoon weer gerepareerd is en terug naar mij opgestuurd kan worden. Dus ik neem aan dat ik mijn telefoon sowieso meer dan een week kwijt ben. Nou vind ik dat dit echt niet kan, want Samsung geeft op de site aan dat ze snappen hoe vervelend het is om je telefoon te missen en dat ze daarom er alles aan doen om de telefoon zo snel mogelijk weer bij je terug te krijgen. Maar in mijn geval is dat dus niet omdat het systeem extreem veel eisen en verwerking nodig heeft…

Ik vind het die 50 euro niet waard om nog eens een week op mijn telefoon te wachten. Dus ik heb nu maar de prijsvraag van 295 euro betaald, zodat ik hopelijk voor mijn verjaardag (9 september) mijn telefoon terug heb. Want je kan natuurlijk niet op je verjaardag rond lopen met een hele oude telefoon (samsung galaxy s3) waarop je alleen whatsapp op hebt staan..

Ik vind dat het systeem veranderd moet worden. Dus als er nog een keer zo'n situatie voorkomt het voor de persoon in kwestie het echt binnen een werkdag geregeld kan zijn en niet nog eens een week (het gaat namelijk alleen maar om een goedkeuring en een nieuwe prijsopvraag, ik neem aan dat dit veel sneller kan).
Het systeem van de aanvraag van de ophaalservice moet veranderd worden. Ik ben namelijk niet de enige die niet de voucher kon verzilveren en dan moet je natuurlijk niet reclame maken voor iets wat niet kan..
Ook zou ik het toch heel fijn vinden om alsnog die 50 euro terug te kunnen krijgen, omdat het echt het fout is Samsung dat ik het niet kan krijgen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Naomi_groen