Klacht: Slecht product en zeer slechte service!

op 29 november 2016 over belsimpel.nl in de categorie Telecomwinkels

Ik heb sinds eind januari een contract bij Belsimpel met telefoon Samsung Galaxy S5 echter werkt deze al vanaf het begin niet juist, valt herhaaldelijk uit, of start niet op na opnieuw opstarten, alle apps crashen de gehele dag door ook interne van Samsung zelf medio Maart ben ik naar de winkel gegaan voor hulp hierbij, mij werd toen verteld dat Samsung met een update moet komen en daar kon ik het beste even op wachten, tegen eind April, Mei werd ik ongeduldig (de problemen werden alleen maar erger en frequenter) en ben ik er weer achter aan gegaan dus wederom naar de winkel daar vertelde ze mij dat ik het toestel beter ter reparatie via mijn telefoon verzekering kon doen omdat dit sneller zou gaan, contact opgenomen met de verzekering toen toestel opgestuurd plus minus 3 weken later terug gekregen zonder dat de problemen opgelost waren weer contact opgenomen weer opgestuurd 4 weken later weer terug gekregen met de melding dat er niets mis zou zijn met het toestel, echter werkte de telefoon bijna helemaal niet meer doordat die alleen maar bleef uitvallen, crashen en soms niet eens opgestart kon worden mijn frustratie lag uiteraard erg hoog dus ben weer op 28-10-2016 naar de winkel gegaan daar heb ik ze wederom uitgelegd en laten zien wat de problemen dit was ook duidelijk voor hun omdat de telefoon tijdens dit bezoek zijn mankementen duidelijk liet zien en zij hem op een gegeven moment na van alles geprobeerd te hebben hem ook niet meer aan kregen, toen zeiden ze mij dat ze hem naar het hoofdkantoor gingen sturen want dit toestel had duidelijk grote software problemen en misschien ook wel hardware daar ben ik mee akkoord gegaan en heb hun de telefoon laten innemen en sturen.
Nu kreeg ik onlangs een email van hun waarin ze het volgende melden:
Je toestel met ordernummer …………. is al meerdere malen ter reparatie geweest. We snappen dat dit vervelend is en daarom willen we als service graag nog een extra mogelijkheid bieden.

Wat moet je doen?
Je hebt de volgende twee opties:
1. Je wacht tot je product gerepareerd is;
2. Je ruilt je product in voor een outlet toestel.
Let op: Je krijgt je huidige product dan niet meer terug.

Laat ons je keuze in een mail naar service@belsimpel.nl weten en vergeet daarbij niet het ordernummer ……… te vermelden.

Welk toestel bieden we aan?

We kunnen je een LG Nexus 5X 16GB Black aanbieden. Kijk voor een voorbeeld van het vervangende toestel op https://www.belsimpel.nl/lg/lg-nexus-5x-16gb-black/abonnement.

Het toestel is een outlet model. Dat betekent dat het toestel als showmodel in de winkel heeft gelegen, of kort in bezit is geweest van een andere klant die toch liever een ander toestel wilde. Er kunnen dus lichte gebruikssporen op zitten, zoals een krasje, maar het toestel is door onze toestelexperts volledig gecontroleerd en functioneert perfect. De garantie loopt door tot 2 jaar na de aankoopdatum van je originele toestel.

We horen graag van je!

Waarop ik geantwoord heb:

Verzonden: Friday, November 25, 2016 12:09 PM
Aan: service – Belsimpel.nl
Onderwerp: ordernummer ………

Beste Belsimpel.

Dank u voor dit aanbod maar ik snap niet helemaal hoe jullie het een extra service kunnen noemen als jullie me een aanbieding doen voor een vervanging van mijn telefoon met een outlet/gebruikt toestel en die ook nog eens niet eens in de buurt komt wat betreft specificaties en waarde.
Ik ga hier dan ook niet mee akkoord.
Ik verwacht minimaal een vervanging van of de zelfde telefoon of een volwaardige vervanging met en ander toestel (zelfde specs. en zelfde prijs klasse €339.-) en ook niet gebruikt of outlet, aangezien ik mijn telefoon ook niet tweedehands aangeschaft heb bij jullie en ik ben ook al vanaf circa midden Maart bezig met al met deze problemen.
Vanaf het begin van mijn eerste melding heb ik gedaan wat jullie mij hadden geadviseerd en ik verwacht daarom ook dat jullie mij tegemoet komen op de juiste manier en met een juiste oplossing
Als ik vanaf het begin niet van het kastje naar de muur was gestuurd had het ook nog eens gewoon binnen mijn garantie gevallen.
Het toestel heeft gewoon nooit goed gefunctioneerd.
Ik wacht daarom liever tot dat mijn telefoon volledig gerepareerd is en juist functioneert zoals die dat had moeten doen vanaf het begin of vervanging van het zelfde toestel of een vergelijkbare in specificaties en waarde.
Bij voorbaat dank.

N S.

Nu blijven ze voet bij stuk houden dat ik maar zo\’n outlet/gebruikt toestel moet nemen en hier ben ik het totaal niet mee eens, (De outlet modellen die wij aanbieden zijn zeer korte tijd in gebruik geweest en bevatten daarom alleen lichte gebruikerssporen. Je eigen telefoon is al bijna een jaar in gebruik en zal waarschijnlijk meer gebruikerssporen hebben) ik vind dit niet normaal, ik ben al vanaf binnen de 3 maanden garantie bezig met dit probleem en word/ werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd heb ook alles gedaan wat zij mij geadviseerd hebben/hadden en dan na 8 maanden krijg ik dit als oplossing
Ik heb eigenlijk zo goed als… de telefoon nooit kunnen gebruiken het beschermplaatje en alles zat er nog op het toestel was als nieuw, en die Nexus 5x komt niet eens in de buurt met specs en waarde dan het S5 toestel als ze dan een andere willen geven hadden ze me de LG G4 moeten aanbieden aangezien die dezelfde prijsklasse heeft en de specs ook min of meer het zelfde zijn.
Maar dan ook een nieuwe ik heb ook geen tweedehands toestel besteld bij hun bij aanschaf dus ik verwacht ook het zelfde aangezien al deze problemen niets met mij of mijn telefoon gebruik te maken heeft gehad.

Wanneer ik gewoon een nieuwe telefoon krijg of een volwaardige nieuwe vervanging betreft specs en waarde, 339.- (zelfde telefoon of eventueel de LG G4 32GB met de zelfde waarde en specs) plus denk ik ook aan een eventuele tegemoetkoming van de abonnements kosten aangezien ik in de tussentijd een tweedehands telefoon heb moeten aanschaffen om toch bereikbaar te kunnen zijn en ook omdat ik bijna geen gebruik ervan heb kunnen maken maar wel iedere maand de kosten krijg en ik ook best een coulance verdien na 8 maanden van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met gevolgen van dien.

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over belsimpel.nl

18 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over belsimpel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tasja010